خلاصه ماشینی:
"بنابراین چطور میتوان امیدوار بود که چنین مدرسان و دانشجیویانی بتوانند خودشان و جامعه را متحول کنند؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)آیا به نظر شما طی این سالها کسانی از آموزشگران رشته نبودهاند که این مسائل را حس و درک کنند و برای رفع این آشفتگیها کاری انجام دهند؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)البته هم مسائل بیان شده و هم اقداماتی صورت گرفته،اما هم یا مقطعی و موردی و پراکنده بوده و یا چون پیگیرانه و با تداوم نبوده،و در مواردی به دلیل این که منتقدان نتوانستهاند با مدیران و رؤسا ارتباط دو سویه برقرار کنند،به جایی نرسیده است.
من اصولا فکر میکنم خطاهای (به تصویر صفحه مراجعه شود) چنانچه توسعه پایدار هدف باشد نه وسیلهای برای تثبیت قدرت،بدون تردید نیاز به اطلاعات را حس خواهد کرد و چنانچه نیاز به اطلاعات حس و درک شود،آموزش و پژوهش هم اهمیت و قدر خود را خواهد یافت بزرگ آموزشی صورت گرفته در کشور ما در ابتدای انقلاب،بیشتر از سر ندانم کاری بوده و نه غرضورزی،چون بسیاری از تهیهکنندگان تلاشگرانه کار کردهاند،اما اشکال کار در روششناسی بوده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)این دورههای آموزشی که برای نوشتن برنامه آموزشی لازم است،در کجا برگزار شده است؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود)در سال 1380 معاونت آموزش وزارت بهداشت درمان،کارگاه آموزشی تدوین برنامه درسی را برگزار کرد که کارگاه مفیدی هم بود و با این که گروه کتابداری و اطلاعرسانی پزشکی پژوهش خوبی انجام داد و قریب دو سال هم روی برنامه جدید کار کرد،اما همان تشکیلاتی که این کارگاهها راهاندازی کرده بود مدام به بهانههای مختلف کار را معطل میگذاشت و کار را نگه داشت و نگذاشت این برنامه مسیر طبیعی خودش را طی کند و به محض این که پرداختها صورت گرفت،تمام آن تب و تابها تمام شد و این واقعا باعث تاسف است."