خلاصه ماشینی:
"ترجمه:مسرور تنکابنی گفتوگوی روزنامهی فرانسوی لیبراسیون با مانفرد آیخر بنیانگذار نشر موسیقی ECM موسیقی تنها دلیل فروش یک دیسک شما در ارکستر فیلامونیک برلین به رهبری«هربرت فون کارایان» (Herbert von Karajan) نوازنده بودید اما به منظور راهاندازی یک انتشارات موسیقی جاز همهچیز را رها کردید.
در این مدت هرگاه در الکتروشاپها و مراکز فروش صفحههای موسیقی،تازههای جاز را میشنیدم، پیش خود فکر میکردم که من هم دوست دارم این ریسک را بکنم و دست به تولید صفحات موسیقی جاز بزنم.
شاید این نوستالژی باعث شد که از سال 1977 من ضبط موسیقی بیهمتا و منحصر به فردی که در بلوک شرق خلق میشد را در اولویت قرار دادم.
من از سرمایهگذاری مجدد پول حاصل از چنین موفقیتهایی7در تولید صفحات«هلمونت لاخنمن» (Helmut Lachnmann) ،«توماس زهتمر» (Thomas Zehetmair) یا«هاینتس هولگیر» (Heinz Holliger) و حتی آهنگسازان کاملا ناشناس،خوشحال هستم،من همچون یک ناشر کتاب کار میکنم،چون آن موسیقیای که ما ضبط میکنیم دقیقا موسیقیای تنها برای امروز نیست،بلکه عقیده دارم که زندگی درازی در پیش دارد.
بعد از تولید سرودهای مذهبی و طرحهای موسیقایی کیت جرت در یک کلیسای باروک،از او خواستم با مایلز تماس بگیرد تا ببینم آیا قبول میکند با ما در این آکوستیک زیبا ضبط داشته باشد که در نهایت وکلای سونی قبول نکردند.
از نظر شما چهکسی مسوول این بحران موسیقی است،توزیعکنندگان یا کمپانیهای بزرگی که مدت زیادی سیاست عدم مواجهه با خطر را اعمال میکنند؟ بحران دیسک بیانگر عدم اعتماد عمومی است."
کلید واژه های ماشینی:
موسیقی
،
دیسک
،
ECM
،
موسیقی جاز
،
جرت
،
تولید صفحات موسیقی جاز
،
ضبط
،
تولید
،
انتشارات موسیقی جاز
،
مردان بزرگ موسیقی جاز