خلاصه ماشینی:
"در این نقل و انتقال متن مکتوب به صحنه تفاوتی که بین مکان صحنهای وجود دارد و مکان و فضای دراماتیک مکان صحنهای در وهله اول آن است که کارگردان به کمک علائم و نشانهها دکور،نور،رنگ، کمپوزیسیون روی صحنه خلق میکند و تماشاگر آنها را میتواند از جائی که نشسته است رویت بکند.
در وهله اول میتواند رفتاری باشد که میخواهد با توجه به شرایط و اوضاع و احوال اجتماعی فرهنگ و جامعه خودش یک اثر را طوری قرائت بکند و طوری روی صحنه بیاورد به قیمت پس و پیش کردن و حذف بعضی از جملات،به (به تصویر صفحه مراجعه شود) کمک تغییرات و استحالههایی که حادث میکند بر اثر برای این که فکر میکند که وفادار بودن به متن مکتوب عین گفتن همان حرفها در یکزمان گذشته نیست بلکه نگاه تازه داشتن است ولی میتواند کارگردان نگاه خود را از طریق تغییر جملات و گفتارها و لباسها و دکور نداشته باشد و فقط از طریق لحن و آهنگ کلمات باشد.
حرکات را رنگها را رفتارها و همه را مشخص میکند میتوانیم بگوییم که برای کسانی که مدعی هستند اثر صحنهای در مقابل اثر مکتوب ارزش ندارد،آثار بکت را بیاوریم و بگذاریم در مقابلشان و ببینند که آثار بکت واقعا بدون به روی صحنه آمدن واقعا خالی از ارزش هستند چون مجموعه حرکات،رفتارها،ژستها به هیچ وجه جدا از دیالوگ نیستند و شخصیتها حتی قبل از اینکه پرده به عقب برود ژست و رفتار خودشان را انتخاب کردند؛از طریق ژستها و رفتار خودشان سرنوشت و زندگیشان را تعیین کنند."