خلاصه ماشینی:
"مشاهده نحوه کار مدیران متشخص، نتایج تحلیل استادانه روشها و فنون مورد استفاده در تشکیلات تجاری منظم و موفق و پژوهش در رشتههای دیگر-بویژه علوم رفتاری-پیکرهای از اطلاعات آزمون شدهای را فراهم کرده است که کتابداران در جستوجوی راهها و وسایل حل مشکلات مدیریت در محیط کتابخانه نباید از آنها چشم پوشند.
اما، امروزه، بویژه در این قاره[امریکا]، هدف از پیش تعیین شده فراهم کردن اطلاعات مورد نیاز استفادهکننده است، یا هدف آرمانی این است که نه صرفا در اختیار قرار دادن منابع کتابخانه به هنگام درخواست؛و علاوه بر آن، بهرهگیری از سایر منابع و مآخذی که ممکن است در جایی دیگر در دسترس باشد هم در زمره اهداف اساسی کتابخانه است:چنین دگرگونیهایی در هدف کتابخانهها، اندازه روزافزون و تنوع فعالیتها و سروکار داشتن فزایندهای با روشهای فنی و تجهیزات نوین-که اغلب به کارکنان اضافی با مهارتهای خاص و دانش ویژه نیاز دارد-مسأله ضرورت نگرشی نو به ساخت سازمانی کتابخانهها را مطرح میکند.
با نگاهی از این دیدگاه که خدمت اطلاعرسانی محصول اصلی کتابخانه است، آیا نمیتوانیم مفهوم صف و ستاد 12 را از صنعت به وام گیریم و کارهایی را که در کتابخانه باید انجام شود به دو دسته فعالیتهای مربوط به تولید اطلاعات، یعنی خدمات مرجع و کتابشناختی، تحلیل موضوعی و فراهم آوردن مجموعه در حوزه کار کارکنان صف؛و تمامی خدمات پشتیبانی چون خرید و تهیه مواد، آماده سازی، تحقیق و پیشرفت(پژوهش عملیاتی)به همراه مدیریت کارکنان و مالی و سایر خدمات اداری را در حوزه کار کارکنان ستاد، تقسیم کنیم؟سر پرستان این بخشها به رئیس کتابخانه یا یکی از معاونان وی گزارش میدهند و حوزه اقتدار صف در این صورت وجود نخواهد داشت و خدمات آنان در دسترس همگان قرار خواهد گرفت(بنگرید به:پیکره 2)."