خلاصه ماشینی:
"(تصویرتصویر) به کوشش امیر یزدیان اشاره موضوع دین و رسانه از جمله موضوعاتی است که در سالهای اخیر مورد توجه صاحبنظران حوزهء رسانه،ارتباطات و دیگر رشتههای مرتبط قرار گرفته است و نتیجهء این توجه نیز ارائهء کتب و مقالاتی است که به بازار نشر ارائه میگردد ولی از آنجا که به لحاظ تنوع،آثار زیادی در حوزهء دین و رسانه در اختیار پژوهشگران،اساتید،دانشجویان و علاقهمندان به موضوع دین و رسانه نیست،ماهنامهء رواق هنر و اندیشه بر آن شده تا برخی تازههای نشر در موضوع دین و رسانه را به علاقهمندان این حوزه معرفی نماید.
طرح معنایی واژگانی مانند دین،رسانه و فرهنگ در دو یا سه دههء اخیر از دیدگاه کارشناسانی که خود عمیقا درگیر مطالعهء ارزش دینی رسانه هستند،نه تنها انگیزه و هدف این کتاب بلکه از آن مهمتر،عمدهء فعالیت نویسندگان،کارشناسان و فعالان عرصهء رسانه در سطح جهان بوده است.
ذکر این نکته ضروری است که دیدگاه کتاب تنها به سیاست ارتباطات و روزنامهنگاری محدود نشده و بر آن است تا حوزهء عمل را گسترش داده و برخی از فعالیتهای اساسی در مطالعات آکادمیک مرتبط با عرصهء دین و رسانه را نیز تغییر دهد.
دومین زنجیره از واژگان شامل مقالات:متن،روایت،فنآوری و اقتصاد میشود که در واقع پاسخی هستند به دیدگاههای سنتی در مطالعهء دین و رسانه تا نشان دهند که این حوزه چگونه تغییر کرده است.
*فرهنگ:در این بخش،آنجلا زیتو با دنبال کردن بحثی تاریخی نشان میدهد که چطور متفکران بزرگ در دهههای اخیر به طور متوالی مطالعهء دین و رسانه را از دیدگاههای فرهنگی گوناگون شکل دادهاند."