Skip to main content
فهرست مقالات

نقش فرهنگ سازی در بانکداری الکترونیکی

نویسنده:

(7 صفحه - از 19 تا 25)

کلید واژه های ماشینی : بانکداری الکترونیکی ، خدمات بانکداری الکترونیکی ، نقش فرهنگ‌سازی در بانکداری الکترونیکی ، اطلاعات ، فرهنگ ، فرهنگ بانکداری الکترونیکی ، خدمات ، سیستم نوین بانکداری الکترونیکی ، مشتریان ، اسکناس

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره دو روند رشد ابزارهای بانکداری الکترونیکی (به تصویر صفحه مراجعه شود) وضعیت ابزارهای خدمات بانکداری‌ الکترونیکی در کشور در سال‌های اخیر برای کاهش هزینه‌های مشتریان و بانک‌ها و حذف پول فیزیکی،در امر توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در ارایه خدمات بانکداری الکترونیکی فعالیت‌هایی‌ صورت گرفته و اطلاعات آماری بانک مرکزی طبق جدول‌ شماره دو و بر اساس نمودارهای شماره یک تا چهار حاکی‌ از آن استکه طی سال‌های 38 تا 78 رشد قابل توجهی در صدور کارت،دستگاه‌های خودپرداز،پایانه‌های فروشگاهی‌ (کارت‌خوان)و پایانه‌های شعب داشته‌ایم،ولی با وجود این، هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم. عوامل بازدارنده در فرهنگ بانکداری‌ الکترونیکی آمارها حکایت از آن دارند که هم‌اکنون بیش از نیمی از جابجایی‌های درون شهری مردم برای مراجعه به بانک‌ها می‌باشد که با حذف و یا کاهش آن‌ها به واسطه جایگزینی‌ خدمات بانکداری الکترونیکی،حجم بزرگی از این سفرها و به دنبال آن ترافیک شهری،آلودگی هوا،مصرف‌ سوخت و دیگر هزینه‌ها را می‌توان کاهش داد. با وجود مزایای بسیار فراوانی که این پدیده نوین دارد و می‌تواند در راستای منافع ملی و ایجاد صرفه‌جویی‌های اقتصادی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) باشد و به عنوان الگوی مصرف مشتریان مورد توجه قرار گیرد،عوامل بازدارنده و موانع فرهنگی قابل توجهی در جهت توسعه خدمات بانکداری الکترونیکی وجود دارند که‌ مختصرا می‌توان به اهم آن‌ها به شرح زیر پرداخت: 1)احتمال لو رفتن اطلاعات و اسرار شخصی مشتریان‌ در اینترنت و عدم اطمینان عده زیادی از جامعه به این‌ سیستم نوین."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.