خلاصه ماشینی:
"او که در آن زمان از حقوق ناچیز تدریس در آموزشگاه دینی و سرپرستی راهبههای دیر«قلب اقدس»زندگی خود را میگذراند،تلاش کرد تا به عنوان عضو هیأت علمی در یکی از دانشگاهها مشغول کار شود اما نخستین فرصت دستیابی به کرسی زبان عربی دانشگاه سیویل را از دست داد زیرا«المگرو کاردناس»موفق شد این مقام را به خود اختصاص دهد.
وی در سخنرانی مقدماتی خود زیر عنوان«ابن مسره و مکتب او:اصول فسلفهء اسپانیایی- اسلامی»مطالب پراکندهء مربوط به ابن مسرهء جبلی و نوآوریی که وی با درآمیختن مذهب افلوطین با مکتب منسوب به انباذ قلس در تفکر فلسفی اسلامی پدید آورده بود و نیز نظریهء او دربارهء جواهر پنجگانهء تحت سیطرهء هیولای اولی روحانی را مطرح کرد و از طریق ابن عریف و ابن عربی مسألهء گسترش مکتب ابن مسره را میان صوفیهء اندلس تا تأثیر آن در راجربیکن و رامون لول و سپس دانته پی گرفت.
وی سومین تحقیق خود دربارهء ابن عربی را با عنوان«روانشناسی وجد صوفیانه در دو صوفی بزرگ مسلمان:غزالی و محیی الدین بن عربی»در مجلهء فرهنگ اسپانیا(صص 902-532،مادرید،6091) منتشر کرد.
در سال 1491 آن دسته از مقالات خود را که به تأثیر اسلام در اروپا و مسیحیت مربوط میشود در کتاب با عنوان تأثیرات اسلام،همراه با مقدمهای کوتاه پیرامون روش و اهداف خود در بررسی نمونههای همانند و تأثیر و تأثر، منتشر کرد که در موضوع خود کتابی جامع و یکی از بهترین کارهای آسین و حاوی نظریاتی درخشان است هرچند در پارهای موارد برای اثبات این که عملا تأثیری به وقوع پیوسته است دچار فقر اسناد و مدارک میشود."