خلاصه ماشینی:
"یافتههای تحقیق نشان داد که کاهش قیمت کامپیوتر و ملزومات آن،برگزاری منظم و مرتب دورههای آموزش زبان انگلیسی در گروه آموزشی،افزایش علاقۀ افراد به استفاده از فناوری اطلاعات،افزایش سرعت دستیابی به اطلاعات از طریق اینترنت،ایجاد مرکز کامپیوتر مجهز به امکانات اینترنت در گروه آموزشی،و مطمئن کردن کاربر نسبت به دستیابی آن به اطلاعات معتبر و مورد نیاز از طریق اینترنت،به ترتیب اولویتهای نخست را در عوامل پیشبرندۀ اقتصادی،آموزشی،فردی،فنی،محیطی و نگرشی به خود اختصاص دادهاند.
جدول 5-اولویتبندی دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد عوامل فردی پیشبرندۀ استفاده از فناوری اطلاعات (به تصویر صفحه مراجعه شود) (منبع:یافتههای پژوهش) عوامل فنی پیشبرندۀ استفاده از فناوری اطلاعات طبق نتایج به دست آمده،بالاترین اولویت در عوامل فنی پیشبرندۀ استفاده از فناری اطلاعات،افزایش سرعت دستیابی به اطلاعات از طریق اینترنت با میانگین 7/85 و انحراف معیار 2/02 است.
جدول 6-اولویتبندی دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان در مورد عوامل فنی پیشبرندۀ استفاده از فناوری اطلاعات (منبع:یافتههای پژوهش) عوامل محیطی پیشبرندۀ استفاده از فناوری اطلاعات از نظر پاسخگویان،ایجاد مرکز کامپیوتر مجهز به امکانات اینترنت در گروه در اولویت نخست،افزایش تعداد کامپیوترها در گروه آموزشی در اولویت دوم و افزایش کیفیت شبکۀ اینترنت در گروه آموزشی و آگاه کردن افراد از استفادۀ دانشجویان همرشته از فناوری اطلاعات در اولویت آخر عوامل پیشبرندۀ محیطی قرار دارند(جدول 7).
همچنین در مورد عوامل فردی پیشبرنده،تفاوت معنیداری بین میانگین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی درخصوص ایجاد احساس نیاز به استفاده از فناوری اطلاعات برای انجام فعالیتهای آموزشی در سطح 0/01- P وجود دارد.
درخصوص عوامل محیطی پیشبرنده استفاده از فناوری اطلاعات نیز بین میانگین دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مورد افزایش کیفیت شبکۀ اینترنت در گروه آموزشی اختلاف معنیداری در سطح 0/01- P مشاهده میشود."