خلاصه ماشینی:
"شیما صالحی،دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت مالی،دانشگاه تهران بخش دوم پتانسیل راهبردی اینترنت The Strategic Potential of the Internet افسانهی نخستین پیشنهاددهنده با در نظر گرفتن مورد ضمنی و منفی اینترنت جهت سوددهی در بخش اول،چرا همچنان خوشبینی و اینچین رغبتی پیرامون استفاده از اینترنت وجود دارد؟ یک دلیل این است که هرکسی تمایل دارد بر آنچه که اینترنت میتواند انجام دهد تمرکز کند و به این مسأله که چقدر سریع استفاده از اینترنت گسترش مییابد و چگونه ساختار صنعت را تحت تأثیر قرار میدهد توجه نمیکند.
قابل توجهتر از همه این فرض کلی بود که به کارگیری اینترنت هزنیههای انتقال را افزایش میدهد و اثرات شبکهای قوی ایجاد میکند که با ایجاد مزایای رقابتی و سوددهی زیاد برای نخستین پیشنهاددهنده به تثبیت سریع مارکهای قوی اقتصاد جدید و تقویت این مزایا میانجامد.
به علاوه،شرکتها با جای تمرکز بر اهداف راهبردی خود مجبورند که بسیاری از اهداف بالقوهی متناقض شرکایشان را تعدیل کنند و در ضمن مطالبی را در مورد تجارت و کسب و کار به آنها بیاموزند که در نتیجهی آن رقابت غالبا بیثباتتر میشود و از آنجایی که تولید کنندگان مکملها میتوانند رقبای بالقوه باشند،تهدید ورود این افراد افزایش مییابد.
آیندهی رقابت اینترنتی با اینکه هر صنعتی به روشهای ویژهای تکامل خواهد یافت،اما بررسی عواملی که بر ساختار صنعت تأثیر میگذارد مشخص میکند که بهکارگیری فناوری اینترنت احتمالا همچنان به فشار آوردن در زمینهی سوددهی بسیاری از صنایع ادامه خواهد داد."