خلاصه ماشینی:
"ادعای این مقاله آن است که سریال"قهوه تلخ"به مدد تکثر ناشی از ماهیت تکنولوژی در عصر فراصنعتی و شبکه اجتماعی منتزع از آن،شیرین شد و به موفقیت بزرگ خود دست یافت.
کارشناسان دیگری نیز ساختار مشکلات اجتماعی را در استقبال از سریال"قهوه تلخ"موثر میدانند و معتقدند اگر این سریال به صورت خلاصهشده در سینماهای کشور به نمایش درمیآمد،بویژه در تهران با توجه به قیمت بلیط،یعنی هر بلیط 4 هزار تومان،مشکلات ناشی از بازار سیاه خرید و فروش بلیط،تحمل صف طولانی،هزینه رفت و آمد و در نهایت با این همه حرف وحدیث، فقط یک بار تماشای فیلم،مخاطبان را به استقبال از توزیع سریال در شبکه اجتماعی سوق داد.
استقبال جامعه شبکهای ایران از"قهوه تلخ"شاید با نظریه دانیل بل،فریتز ماکلوپ و کاستلز قابل توضیح باشد،آنان نیز فرزند زمانه خود هستند."