Skip to main content
فهرست مقالات

گزارشهای کوتاه از پژوهشهای بالینی: آزار و اذیت همسالان

مترجم:

علمی-پژوهشی (وزارت علوم)/ISC (2 صفحه - از 118 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : آزار و اذیت همسالان ، تأثیر درمان هراس اجتماعی ، درمان ، پژوهشهای بالینی آزار و اذیت ، پژوهشهای بالینی ، دانش‌آموزان ، گزارشهای کوتاه ، آزاررسانی ، درمان هراس اجتماعی به اثبات ، هراس اجتماعی در بهبود افسردگی

خلاصه ماشینی:

"گزارشهای کوتاه از پژوهشهای بالینی‌ آزار و اذیت همسالان این بخش برگزیده است از گزارشهای منتشر شده در نشریه‌ Clinician's Research Digest که توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) به صورت ماهانه انتشار می‌یابد. مطالعه‌ای اخیرا انجام شده و برداشت‌های دانش‌آموزان سال سوم و چهارم ابتدایی و معلمانشان را در مورد آزار و اذیت دانش‌آموزان و درخواست مراجعه بزرگسالان به مدرسه برای کمک،بررسی نموده است. و هر دو(معلمان و دانش‌آموزان)متذکر شدند که مواردی وجود دارد که دانش‌آموز باید از یک‌ بزرگسال کمک بگیرد،مخصوصا زمانی‌که آزاررسانی شامل بی‌حرمتی،خشونت،یا تهدید فیزیکی است. دانش‌آموزان و معلمان همچنین گزارش دادند که این نکته مهم است که درخواست‌ کمک،محرمانه باشد. اولیای مدرسه باید هوشیار باشند که محبوبیت یک دانش‌آموز،بینش او را نسبت به تعارض و آزار و اذیت تحت تأثیر قرار می‌دهد و همچنین بر توانایی دانش‌آموز،برای درخواست کمک از بزرگسال،تأثیر می‌گذارد. پژوهشگران حاضر در پژوهش خود تغییراتی را که در نشانه‌های اضطراب اجتماعی و افسردگی طی جریان گروه درمانی شناختی-رفتاری‌ (GBGT) 1برای درمان هراس اجتماعی روی می‌دهد مورد بررسی قرار دادند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.