خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) در جستجوی کشف انگیزههای پنهان رفتارهای مشتریان آهنگ دگرگونی؛ گذر از دوران جذب به فصل وفاداری مشتری دکتر پیمان غفاری آشتیانی-اکرم صفری سنجانی مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی کسب و کار است که فرایندها و کارکردهای درونی و شبکههای بیرونی کسب و کار را باهم تلفیق میکند تا با ایجاد و ارائه ارزش برای مشتریان هدف به سود دست یابد.
به همین دلیل امروزه بسیاری از سازمانهای دست اندر کار در فعالیتهای اقتصادی بین المللی برای پیشبرد برنامه تغییر و دگرگونی در کسب و کارشان از«مدیریت ارتباط با مشتری»بهره میگیرند و به این نکته اذعان دارند که«مدیریت ارتباط با مشتری»برای استراتژی حفظ مشتری مورد استفاده قرار میگیرد.
مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت دانش مشتری سیستم مدیریت ارتباط با مشتری دادههای دریافتی از مشتریان را که شامل:علایق:عادتها،سطح رضایتمندی آنها میباشد را به وسیله ابزارهای تجزیه و تحلیل،آنالیز و به اطلاعاتی که میتوانند استراتژیهای بازاریابی سازمان را توسعه دهند تبدیل میکند.
وی معتقد است سازمانها بایستی مدیریت دانش مشتری را به دست آورند برای اینکه بتوانند واقعا مشتریان خود را تحت نفوذ در آورند و با آنها رابطه مفیدی داشته باشند.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) -برنامه ایجاد ارتباط:درحالیکه تماس با مشتریان از طریق ایمیل یکی از مولفههای مفید محسوب میشود،اما بیشتر تکنیکی است برای اجرای مدیریت دانش مشتری.
الگوی رابطه باید«یک شبکه یک»باشد یقیننا اولین کلمه مشتری است،کلمه شبکه به این معناست که یک مشتری با تعداد زیادی از عرضهکنندگان روبروست و سازمان منتخب نیاز دارد با روابط بیشتری به منظور حفظ ارتباط با مشتری،رسیدگی کند."