خلاصه ماشینی:
"از جمله عناصر بسیار مهم آمیخته بازاریابی در حوزه صادرات محصولات فولادی عبارتند از آمیخته محصول، آمیخته قیمت،آمیخته ترفیع و آمیخته توزیع،لذا شناخت هرچه بهتر این عوامل و عوامل دیگری چون تناسب اهمیت هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی و میزان تأثیرگذاری آنان بر فرآیند تصمیمگیری مرکز خرید در سازمان خریدار در حوزه تجارت فولاد باید بهطور جدی مورد بررسی قرار گیرد تا از این رهگذر بتوان متناسب با ظرفیت تولیدات و (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل شماره(1):مدل رفتار خرید سازمانی کاتلر و آرمسترانگ توانمندیهای درخور شایسته خود،جایگاه چشمگیری از سهم بازارهای جهانی فولاد را کسب کرد.
البته هدف اصلی محقق صرفا دست یافتن به نتایج از قبل قابل پیشبینی یعنی تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر فرآیند تصمیمگیری خریداران صادراتی نیست بلکه توجه به اهمیت و ارزش هریک از اجزای آمیخته بازاریابی در صنعت صادرات محصولات فولادی و تأثیرگذاری اجزای آمیخته بازاریابی بر یکدیگر براساس نتایج جانبی است که بخش عمده نتایج اصلی این تحقیق مبتنی بر نتایج جانبی آن است.
H0:P1 P2 P3 H 0:P 1-P 2-P 3 حداقل یکی از میانگینها باهم برابرنمیباشد: H1 با توجه به جدول شماره 2 و F مشاهده شده،میانگینهای پاسخ خریداران صادراتی براساس شیوههای پرداختی در اکثر جدول آزمون t مربوط به فرضیههای تحقیق (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع:یافتههای تحقیق قراردادهای فروش در چهار دسته از عناصر آمیخته بازاریابی مؤثر بر فرآیند تصمیمگیری در سطح P<-0/05 دارای تفاوت معنیداری نمیباشد.
نتیجهگیری و پیشنهادات: بهطور کلی در مورد آزمون فرضیه اصلی،محقق با بررسی تکتک آزمونهای فرعی محیطی قابل کنترل و معنیدار بودن تأثیر همه این عوامل بر فرآیند تصمیمگیری خریداران از دیدگاه خریداران صادراتی تحت نمونه بر طبق جدول شماره دو،به نتایج مورد انتظار خود براساس مدل خرید سازمانی کاتلر و آرمسترانگ دست یافت."