Skip to main content
فهرست مقالات

زیبایی شناسی از منظر علامه جعفری و پیامدهای تربیتی آن

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 109 تا 132)

چالش تعلیم و تربیت در جهان معاصر در تربیت شخصیت متعادل فراگیران, توجه صاحب‌نظران را به نوعی از رویکرد تربیتی که بر رشد مجموعه‌ای از شناخت‌ها و احساسات به صورت هماهنگ مبتنی"است. می‌نماید. این مقاله با هدف دست‌یابی به راه‌کاری اثربخش در نظام آموزشی, به‌ویژه از منظر پرورش انسان‌های رشدیافته, در سیر اندیشه‌های علامه جعفری به تامل پرداخته و ضمن تعریف مفاهیم زیبایی, هنر و تربیت مبتنی بر زیبایی‌شناسی» اندیشه‌های علامه را در ارتباط با تربیت زیبایی‌شناختی تبیین نموده است. تحلیل اهداف گوناگون تربیتی, و تامّل در آموزش و یادگیری زیبایی‌شناختی, دیگر مباحث این نوشتار را تشکیل می‌دهند. نویسندگان برآنند با توجه به گسترش دامنه حقیقت در آموزش و مناسبت‌های متنوع آن» آنچه را که علامه از حس زیبایی‌شناختی و بعد عاطفی در شناخت واقعیت و فرایند یادگیری در نظر داشته با نظام آموزش رسمی مطابقت دهند و با این دیدگاه که هر تجربه آموزشی را می‌توان زیبا و با حداکثر اثربخشی درونی طراحی کرد. پیشنهادهایی ارائه نمایند.


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.