چکیده:
این گزارش عمدتا مبتنی بر تجربه ی شخصی «آقای یانگ بو چو» مشاور سیاست های کشاورزی رییس جمهور کره جنوبی، در زمینه بازاریابی کالاهای کشاورزی است که شامل بازاریابی برای مواد غذایی، در کره جنوبی می باشد. نویسنده مقاله بر اساس این تجربه، ایده ی خود را در خصوص نوع جدید بازاریابی اگروفود، گسترش داد. چه تفاوتی میان کشاورزی سنتی و بازاریابی مواد غذایی وجود دارد و آیا این موضوع را می توان در سایر کشورهای آسیایی همسایه مطرح کرد؟
خلاصه ماشینی:
"مترجم:علی رضا زمانیان (عضو عیأت علمی دانشگاه پیام نور استان مازندران،کارشناس ارشد معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق(ع)) این گزارش به بحث در مورد یک الگوی جدید برای بازاریابی کالاهای کشاورزی میپردازد که بر ترجیحات مشتری مبتنی است.
چه تفاوتی میان کشاورزی سنتی و بازاریابی مواد غذایی وجود دارد و آیا این موضوع را میتوان در سایر کشورهای آسیایی همسایه مطرح کرد؟ او یک سازمان غیرانتفاعی غیر دولتی به نام شبکه جدید بازاریابی آگروفود را ایجاد کرد که البته با برخورد نسبتا سردی مواجه شد.
در آن زمان،آقای یانگ بو چو که مشاور سیاستهای کشاورزی رییس جمهور-کیم یونگ سام-بود،پس از بازبینی دقیق علل این رویداد،به این نتیجه رسید که برای اجتناب از بحرانهای این چنینی در آینده،بایستی یک کانال جدید بازاریابی ایجاد کرد که محصولات کشاورزی را مستقیما از تولیدکننده به خردهفروشان شهری منتقل کند و در این مسیر مجبور به عبور از بازارهای عمدهفروشان سنتی نباشد.
این مرکز در امتداد مراکز فرآوری کالاهای کشاورزی،به نمونهی یک سیستم جدید بازاریابی اگروفود در کره جنوبی تبدیل شد.
خانه بستهبندی، به یک مرکز بازاریابی روستایی تبدیل میشود که کالاهای کشاورزی را جمعآوری و فرآوری میکند و ارزش افزوده برای محصولات ایجاد مینماید.
این مسئله، علت اصلی توسعه خانههای بستهبندی یا مراکز فرآوری کالاهای کشاورزی است که امروزه توسط شرکتها یا تعاونیهای کشاورزی در کره جنوبی به کار گرفته میشود.
جدول 1-الگوی جدید بازاریابی اگروفود (به تصویر صفحه مراجعه شود) پایش[49]سیستم جدید بازاریابی مهمترین پرسش در سیستم جدید بازاریابی این است که چه کسی بر خانههای بستهبندی و مراکز پس از برداشت،نظارت میکند؟همانطور که در بالا خاطر نشان گردید،اغلب خانههای بستهبندی که در کره جنوبی فعالیت میکنند،توسط تعاونیهای کشاورزی راهاندازی شدهاند.
New Agro Food Marketing."