چکیده:
بک رهبری تیمی گرایش دارند.در نتیجه،نیاز به تقویت خصوصیات ذهن فلسفی شامل جامعیت،ژرفنگری و انعطافپذیری،در مدیران دانشگاه با نظر به یافتههای این تحقیق بارز و نمایان گشته است.
خلاصه ماشینی:
"نتایج حاصل در جدول 4 ارائه شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 4-تحلیل تفاوت ذهنیت فلسفی در سبکهای مختلف رهبری با استفاده از آنالیز واریانس یک طرفه همانطور که جدول 4 نشان میدهد،بهطور متوسط میزان ذهنیت فلسفی در بین چهار گروه سبک رهبری تیمی،استبدادی،باشگاهی و نامحسوس تفاوت است (p-0/05) و فرضیهء فوق تأیید میشود؛ یعنی بین سبکهای رهبری با مدیران از لحاظ ذهنیت فلسفی آنان اختلاف معنیداری وجود دارد.
نتایج حاصل در جدول 5 ارائه شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 5-تفاوت سبک رهبری تیمی و نامحسوس با آزمون تعقیبی LSD همانطور که جدول 5 نشان میدهد با درصد خطای 5%تفاوت معنیداری از لحاظ ذهن فلسفی بین دو سبک رهبری وجود دارد،لذا فرضیهء فوق تأیید میشود؛یعنی بین سبکهیا رهبری تیمی و نامحسوس از لحاظ ذهنیت فلسفی آنان اختلاف معنیداری وجود دارد.
نتایج حاصل در جدول 7 ارائه شده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 7-تفاوت سبک رهبری نامحسوس و استبدادی با آزمون تعقیبی LSD همانطور که جدول 8 نشان میدهد،با درصد خطای 5%تفاوت معنیداری از لحاظ ذهن فلسفی بین دو سبک رهبری وجود ندارد،لذا فرضیهء فوق رد میشود؛یعنی بین سبکهای رهبری استبدادی و باشگاهی از لحاظ ذهنیت فلسفی آنان اختلاف معنیداری وجود ندارد.
از آنجا که سبک رهبری تیمی اثربخشترین و کاراترین شیوهء مدیریت است و از این لحاظ در نقطهء مقابل سبک رهبری نامحسوس است،این نتایج رابطهء ذهنیت فلسفی را با سبکهای رهبری آنان تأیید میکند و تحقیقات قبلی از جمله تحقیق لروانی(1831)که نشان داده بین ذهنیت فلسفی مدیران و کارآیی آنان رابطهء معنیداری وجود دارد و تحقیق زارع(5831)و فخرآبادی(8731)که تأثیر ذهنیت فلسفی مدیر را بر روحیهء کارکنان و رضایت آنان نشان داده،تأیید مینماید."