خلاصه ماشینی:
"اما بهزودی معلوم شد که تکلیف مذکور پیچیدهتر از آنی بوده که تصور میکردهاند،زیرا تردیدها نسبت به کفایت هدف این تئوری عملکرد متن-که متأثر از سوسور بود- زمانی آغاز شد که میزان درگیری این مسئله با مسائل سیاسی و فلسفی جایگاه و موضع هرچیز چیست یا چگونه است؟مدعی دستیابی به حقیقتی میشود،و نیز از آنجا که ادعای حقیقت با متنی که خود آن(حقیقت)را ساخته تثبیت نمیشود،بلکه تنها در ارتباط با چیز دیگری میتواند راست بنماید،پس تحلیل واقعیت مستلزم ارجاع به یک«ماوراء متن»است.
آمیزه پیشزمینه با پسزمینه به هنگام سخنرانی نماینده و خطاب به پارلمان-با توجه به اینکه هرگونه آمیزهای از این دست اشاره ضمنی متفاوتی خواهد داشت-چگونه باید در نظر بیاید؟آیا تدوین باید بهگونهای باشد که فقط نماینده در حال صحبت نشان داده شود،یا برشهایی به جاهای دیگر سالن مجلس صورت گیرد؟اگر قرار باشد برش به جاهای دیگر انجام گیرد،این برش به چه چیزی باشد؟به اپوزیسیون خشمناک؟به همفکرانی که مؤدبانه به سخنان نماینده گوش میدهند؟یا به نمایندهای که در خواب است؟سؤال در آن زمان این بود که آیا از خانم تاچر(نخستوزیر سابق بریتانیا)باید با عدسی استاندارد تصویربرداری کرد یا او را در یک وضوح ملایم شیک و جذاب نشان داد؟آیا همیشه باید از فلان نماینده با عدسیای به غیر از عدسی زاویهباز-که مشهور است از آن بدش میآید-تصویربرداری کرد؟پاسخ این پرسشها و پرسشهای دیگر هرچه باشد،آن پاسخ لزوما معنی آنچه را دیده و شنیده میشود،مشروط خواهد کرد."