Skip to main content
فهرست مقالات

سیری در تاریخ هنر تصویرگری ژاپن

نویسنده:

(21 صفحه - از 106 تا 126)

کلید واژه های ماشینی : ژاپن ، ژاپن ، هنر ، نقاشی ، چین ، بودا ، تاریخ هنر تصویرگری ژاپن ، تاریخ ، تصاویر ، فرهنگ

خلاصه ماشینی:

"81 تا قرن هشتم میلادی که دوره باستان تاریخ ژاپن‌ است،نقاشی نقش مهمی در زندگی مردم نداشت و مذهب ژاپنی‌ها که تا این زمان شینتو است نیایش و تجسم خدایان را مجاز نمی‌شمرد و پرستشگاه‌ها عاری‌ از هرگونه تندیسی است؛فقط از قرن ششم است که با نفوذ کیش بودا از راه چین و کره تمدن ژاپنی آغاز می‌شود. این نوع نقاشی تحت عنوان(سوی بوکوجا)یا نقاشی رنگ به جوهر شناخته شده بود و به‌وسیله‌ راهبان چینی که به منظور کار کردن به قلمرو پادشاهی‌ بزرگ ذن در کاماکورا و کیوتو آمده بودند و نیز توسط راهبان ژاپنی تحصیل کرده در چین،به ژاپن انتقال‌ یافت. 77 در حدود سال‌های 508 و 608 که تقریبا دوازده‌ سال از به قدرت رسیدن هیان می‌گذشت دو واقعه روی‌ داد که برای پیشرفت آیین و هنر بودایی اهمیت فراوان‌ داشت،البته این وقایع چنان نبود که پایتخت جدید را از کشمکش‌های سیاسی ناشی از مذهب که در نارا جریان‌ داشت برهاند چراکه یکی از دلایلی که امپراتور پایتختش را از نارا به کیوتو انتقال داد اجتناب از تأثیر شدید کهانت بودایی بود دو دیرنشین دانشمند به نام‌ سایچو و کوکای هریک در اوج قدرت پس از مدتی‌ تحصیل در چین به ژاپن بازگشتند. 501 از مشخصات هنری این دوره نقاشی با جوهر هندی است که به‌ Suibaku-ga موسوم بوده و بخش‌ عمده‌ای از فرهنگ مکتب بودا را تشکیل می‌دهد این‌ نقاشی‌ها علاوه بر جذابیت خاص خود گویای تخیلی‌ بوده و نشانگر روش تک‌رنگی‌ Yamato-e هستند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.