خلاصه ماشینی:
"پروندهی موضوعی: موسیقی فیلم با سپاس از آقایان: حمید اکرمی،مجید روانجو،مهدی کشاورز، محمد هاشمی،داوود زادمهر،امیر فرض الهی، علی رضا خالق وردی و پیمان مدار و خانمها: نزهت بادی،الناز دیمان،فهیمه حسن میری و اشرف السادات موسوی اسکن موسیقیسازان سینما موسیقی سینمایی جایگاه موسیقی در سینما پیرامون موسیقی فیلم و روشهای ساخت آن بررسی موسیقی فیلم کازابلانکا مقدمهیی بر زیباییشناسی موسیقی متن فیلم جستاری در موسیقی فیلم موسیقی در آثار سینمایی مستند نگاهی به مؤلفهی موسیقی در سینما یک سینما،یک گونه پرواز تصویر روی آوای موسیقی اوجگیری دوبارهی سینمای موزیکال موسیقی در خدمت فیلم یا فیلم در خدمت موسیقی؟ هستی با نظمی خاص و حرکاتی بسیار موزون به همراه ترنمی معنوی،یکپارچه سمفونی ستایش را اجرا میکند و تسبیحگوی خالق خود است.
در سینمای قبل از انقلاب دو یا چند نفر برای یک فیلم موسیقی میساختند،یک نفر موسیقی متن و دیگری آهنگ فیلم را میساخت؛ تفکیک این دو نوع موسیقی از این قرار بود که اولی ساخت کلیت موسیقی فیلم و دیگری آهنگسازی صحنههای آوازخوانی آن را انجام میداد.
در زمینهی موسیقی فیلمهای ایرانی،یک نوع کار معمول بود و هنوز هم هست؛اینکه،خود فیلمسازان یا کسانی دیگر از میان آهنگهای مشهور جهانی قطعاتی را به سلیقهی خود و هماهنگ با محتوای فیلمهای ایرانی انتخاب میکردند و در فیلم مورد استفاده قرار میدادند.
پروندهی کار موسیقی او در سینمای کشور که سالها قبل به جمع خارجنشینان ایرانی پیوست و در همانجا به دیار باقی شتافت،به این قرار است: پیش از انقلاب:درشکهچی،شاطر عباس،صمد و قالیچهی حضرت سلیمان،لوطی،عمو یادگار،عزیز قرقی،محلل،خانهی قمرخانم، حکیمباشی،تختخواب سه نفره،عیالوار،قیامت عشق،علی کنکوری، صمد خوشبخت میشود،میراث،صمد در راه اژدها،جای امن،در امتداد شب،بنبست،عبور از مرز شب و نفس بریده."