خلاصه ماشینی:
"این نمایش هنگام اجرا،چقدر نسبت به متن اصلی،تغییر کرده است؟ معمولا،من متن را که مینویسم هیچ وقت همانطور که نوشتهام اجرا نمیکنم و حین تمرینها زیاد آن را تغییر میدهم این متن هم (به تصویر صفحه مراجعه شود) دو یا سه بار در حین تمرینها بازنویسی شده است و بههرحال تا حد ممکن و تا حدی که زمان و شرایط به من اجازه میداد سعی کردم که آن را به اجرای دلخواه،نزدیک کنم ولی خوب معتقدم که هیچ وقت یک متن تمام شده نیست و خصوصیت یک تئاتر،این است که در حرکت و پویایی باشد و به همین دلیل معتقدم که متن را باید خیلی دستکاری کرد و تغییر داد تا به آن متن ایدهآل و دلخواه برسد طبیعتا این متن هم از این تغییرات بینصیب نماند،همانطور که گفتم در سه ورژن نوشته شد که نهایتا به این جایی رسید که اجرا شد.
ولی خوب بازتاب این (به تصویر صفحه مراجعه شود) نقدها را باید از کارگردانها پرسید یعنی به نظر من این،بررسی کارشناسانهای میخواهد که به نظر من باید این سؤال را از همهء کارگردانان پرسید که نقدهای نوشته شده چقدر برای آنها راهگشا بوده است؟ نقدهایی که در مورد کار شما نوشتهشده بود بیشتر از حب و بغض بود و یا کارشناسانه؟ خوشبختانه میشود گفت که درصد عمدهء آن تکنیکی و کارشناسانه نوشته شده بود.
نظرتان در مورد برگزاری جشنوارههای مختلف چیست؟ متأسفانه جشنوارهزدگی یکی از آفتهای تئاتر ماست و به نظر من جشنواره به خودی خود چیز بدی نیست منتها جشنوارهزدگی خیلی بد است و من فکر میکنم که تئاتر کشور ما دچار جشنوارهزدگی است و به قول معروف به جای اینکه مثلا به دنبال این باشیم که سالیانه اجراهای خوبی داشته باشیم سعی میکنیم جشنوارههای شکوهمندی برگزار کنیم."