خلاصه ماشینی:
"بخش سوم:سیستم توزیع در توریسم این بخش به دنبال این است که صورتهای شاخص و ویژهی توزیع را در گردشگری مورد بررسی قرار دهد،با این هدف که خطوطی موثر برای ابتکارات بخش خصوصی طراحی کرده و نیز با ارائهی پیشنهاداتی موثق،سیستم گردشگری دولتی را در تشخیص هرچه بهتر محصو لات گردشگری،بازار و نیز بازاریابی گردشگری یاری رساند؛به همین منظور نویسنده در این بخش به بررسی نقش و عملکرد مجریان و برنامهریزان تور در بازار جهانی پرداخته و سیاستهای اطلاعرسانی آنان تشریح داده است.
بخش پنجم:سیاستها و عملکردهای بازاریابی تشکیلات توریستی دولتی در مورد محصول در ادامهی بخش پیشین،نویسنده در این بخش به بیان مسائلی از جمله حفظ،نگهداری و ارزیابی منابع گردشگری به عنوان سرمایههای ملی،مشاوره با شرکتهای گردشگری در بخش خصوصی،تنظیم آییننامههای لازم برای فعالیتهای بخش خصوصی در گردشگری، کنترل قیمتها و خدمات سرویسدهی شرکتهای گردشگری و نیز بررسی وضعیت بهداشتی آنان،هماهنگی بین عناصر مختلف خدمات سرویسدهی و ایجاد تسهیلات لازم جهت تنظیم،مدرنیزه کردن و رشد پیشنهادهای گردشگری پرداخته است.
نکتهی دیگر اینکه امروزه اصطلاحاتی همچون Marketing Mix (آمیخته بازاریابی)ازجمله اصطلاحات رایج بین بازاریان و متخصصان این رشته است که بهتر بود مترجم از همین اصطلاح در ترجمه استفاده مینمود تا اصطلاحاتی نظیر عناصر ترکیبی، ترکیب بازار یا مخلوط بازاریابی؛اما صرفنظر از این ایرادات که بیشتر به ترجمهی آن وارد است،کتاب مزبور حاوی نکات جالب و خواندنی است که با دیدگاهی جدید و ریزبینانه مسئلهی بازاریابی گردشگری را مورد توجه و مداقه قرار داده و به تفکیک،عناصر و عرصههای تأثیرگذار را از جنبههای گوناگون بررسی میکند."