چکیده:
ا هستند،نسبت به مدیرانی که فقط به توان، حمایت سازمانی و اعتبار تصمیمگیری اهمیت میدهند،بهرهوری بیشتری داشتهاند.
خلاصه ماشینی:
"اهمیت عوامل روابط انسانی به عنوان ویژگی محیط آموزشی و تأثیر آن در روش ویژهای که در هدایت و رهبری کارکنان برمیگزینند و همچنین تأثیر آن در بهرهوری پژوهش حاضر را با این سؤال روبهرو میکند که:آیا میان رعایت اصول روابط انسانی و بهرهوری مدیران رابطهای وجود دارد؟ آیا میتوان گفت امروزه آموزش و پرورش سهم قابل توجهی از بودجه هرکشور را به خود اختصاص میدهد و با توجه به اهمیت و نقش آن به خصوص در بعدهای اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه،باید برای بهتر کردن کیفیت آموزش و پرورش،کنشهای اساسی صورت گیرد و از هدر رفتن سرمایههای انسانی و مادی جلوگیری شود.
جدول شماره 51- t دو گروه مستقل بررسی مقایسهای«مؤلفههای بهرهوری»مدیران با تأکید بر«سطوح تحصیلی» (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول فوق و با تأکید بر میزان مقادیر t به دست آمده،میتوان گفت میان میانگینهای نمونههای لیسانس و پایینتر با فوق لیسانس و بالاتر نسبت به تأثیر اصول روابط انسانی بر مؤلفههای بهرهوری«توان مدیران،وضوح(ادراک نقش)،کمک(حمایت سازمانی)، تمایل(انگیزش یا میل)مدیران،ارزیابی مدیران،اعتبار تصمیمگیری مدیران و سازگاری محیطی مدیران»تفاوت معناداری(در سطح 0/50- a )وجود ندارد.
جدول شماره 61-تحلیل واریانس یک طرفه بررسی مقایسهای«مؤلفههای بهرهوری»مدیران با تأکید بر«سن» (به تصویر صفحه مراجعه شود) (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول فوق و با تأکید بر میزان مقادیر F میتوان گفت میان میانگینهای نمونهها با سطوح سنی گوناگون نسبت به تأثیر اصول روابط انسانی بر مؤلفههای توان مدیران،تمایل (انگیزش یا میل)مدیران،سازگاری محیطی مدیران و بهرهوری(در کل)تفاوت معناداری(در سطح 0/50- a )وجود دارد."