چکیده:
در زمینه استفاده بیش از حد یا اعتیاد به اینترنت،تبعاتی چون ناراحتیهای جسمی مانند سردرد،تورم و سوزش چشم،کمر درد،گردن درد،درد مفصل انگشتان و مچ دست(مشهور به سندروم تونل کارپال)، کمخوابی یا بیخوابی و اختلال در اشتها و عوامل دیگری چون افت تحصیلی،عدم تمایل به شرکت در کلاسهای درس،محافل خانوادگی یا جمع دوستان،بیتوجهی به نظافت شخصی،پرخاشگری و تمایل بیش از حد به انزوا و تنهایی گزارش شده است.بنابراین،با توجه به گسترش روزافزون استفاده از اینترنت،توجه به پیامدهای منفی این بستر ارتباطی مهم مینماید.پژوهش حاضر در پی آن است میزان اعتیاد اینترنتی را در میان نوجوانان بررسی نماید.روش پژوهش توصیفی و جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان مناطق 12 گانه آموزش و پرورش شهر تهران،و نمونه آماری آن تعداد 402 نفر است که بهطور تصادفی انتخاب شدند.با استفاده از تست اعتیاد اینترنتی یونگ،رابطه اعتیاد نوجوانان مقطع راهنمایی و دبیرستان با اندازه سازمان آموزشی،جنس،و مقطع تحصیلی آنها آزموده شد.نتایج این پژوهش اختلاف معناداری را برحسب جنس بین دختران و پسران در استفاده بیش از حد ازاینترنت نشان نمیدهند،اما اختلاف معناداری را برحسب مقطع تحصیلی کابر و میزان اعتیاد اینترنتی بیان میکند.بنا به یافته دیگری،بین اندازه مؤسسه آموزشی و میزان اعتیاد اینترنتی دانشآموزان تفاوت معناداری وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
"در زمینه استفاده بیش از حد یا اعتیاد به اینترنت،تبعاتی چون ناراحتیهای جسمی مانند سردرد،تورم
نمونه آماری آن تعداد 402 نفر است که بهطور تصادفی انتخاب شدند.
اینترنتی یونگ،رابطه اعتیاد نوجوانان مقطع راهنمایی و دبیرستان با اندازه سازمان آموزشی،جنس،و
نتایج این پژوهش اختلاف معناداری را برحسب جنس بین دختران و
تحصیلی کابر و میزان اعتیاد اینترنتی بیان میکند.
میزان اعتیاد اینترنتی دانشآموزان تفاوت معناداری وجود دارد.
اعتیاد به اینترنت رابطه است.
اعتیاد به اینترنت رابطع است.
اعتیاد اینترنتی صورت نگرفته است.
اثر در زمینه اعتیاد اینترنتی منتشر شده که
دانشجویان نیز نشان داده که اعتیاد اینترنتی
معرض اختلال اعتیاد اینترنتی قرار دارند.
همچنین این مطالعه نشان داد که افرادی که
دانشآموزان تایوانی به این نتیجه رسیدند که
نفس آنها با اعتیاد اینترنتی رابطه معناداری
دانشآموز دبیرستانی را در این پژوهش مورد
سن دانشآموزان و اعتیاد اینترنتی آنها رابطه
جنسیت در اعتیاد اینترنتی تأثیرگذار است.
بیش از دختران به اعتیاد اینترنتی دچار
برای تحلیل اطلاعات این پژوهش از
در این پژوهش،مقیاسی است که توسط
بیشینه این نمرات 001 است.
پرسشنامه به این صورت است که نمرات بین
نشاندهنده اعتیاد اینترنتی افراد است و
تعداد دانشآموزان مدارس انتخاب شده که
آزمون تی بین دانشآموزان راهنمایی و
معیار،خطای استاندارد،کمینه و بیشینه نمرات اعتیاد اینترنتی با توجه به متغیر اندازه
آیا نمرات اعتیاد اینترنتی دانشآموزان در
جدول شماره(7)نشان داده شده است.
کرد که دقیقا این آزمون بین کدام دسته از
3)بین نمرات اعتیاد اینترنتی دانشآموزان
از اعتیاد اینترنتی دانشآموزان میتوان ارائه
این پژوهش وارد شدهاند و بهتر است در
و غیره است که در این پرسشنامه بهطور"