خلاصه ماشینی:
"اما فرهنگ لوسآنجلسی و بازرگانی نیویورکی، مستقیم یا به صورت «دیگر» ______________________________ ارغنون / 23 / زمستان 1382 ضمنی، بر عرصه نمایش فیلم در سرتاسر جهان تسلط دارد، و توفیق درخشان صنعت فیلم آمریکا از جنگ جهانی اول به بعد الگویی برای صادرات کالاهای موسیقایی، تلویزیونی، کارهای تبلیغاتی و اینترنت از آمریکای شمالی به خارج بوده است.
در فاصله بین سالهای 1915 و 1916 صادرات فیلم سینمایی ایالات متحده از 36 میلیون فوت به 159 میلیون فوت رسید، حال آنکه واردات فیلم این کشور که پیش از جنگ جهانی اول 16 میلیون فوت بود در میانه دهه 1920 به 7 میلیون فوت کاهش یافت (کینگ، 1990 : 10، 22).
و اما اگر سیطره روزافزون اقتصادی بازارهای جهانی هالیوود واقعیتی بدیهی است، چرا این سیطره سبب نگرانی بسیاری از دولتها شده است؟ چرا مسائل ماهیتا صنعتی تراز بازرگانی با دغدغههای فرهنگی در خصوص تراز معنا همراه شدهاند؟ این سیطره از چه نوع «تهدیدی» حکایت میکند، و راستی چه چیزهایی به خطر میافتند؟ امپریالیسم فرهنگی کشورهای پیرامونی [ جهان سوم کنونی ] در طی دورانی به درازای یک هزاره، اندیشهها و کالاهایشان را مبادله کردهاند.
این مقاله ترجمهای است از : Toby Miller, "Hollywood and the World", in Film Studies, edited by Hilary Radner (Oxford University Press, 1999), pp 371-75.
Harley, John Eugene (1940), World-Wide Influences of the Cinema: A Study of Official Censorship and the International Cultural Aspects of Motion Pictures (Los Angeles: University of Southern California Press).
Izod, John (1988), Hollywood and the Box Office 1895-1986 (New York: Columiba University Press)."