خلاصه ماشینی:
"بنا بر این لازم است که تمام نیازهای مختلف روستا به طور صحیح اداره شوند و بین آنهاتعادل برقرار گردد و در عین حال باید مطمئن بود که خود گردشگری از کیفیت و جاذبههای منابعی که به آنها وابسته است،نمیکاهد روستایی است تا شرکت در فعالیتهای مشخص،بنا بر این مهمترین تجربهای که گردشگران از گردشگری روستایی کسب میکنند،این است که روستا با زندگی مدرن شهری تقابل دارد.
به طور کلی از مباحث این بخش نتیجهگیری میشود معمولا بازاریابی فعالیتی است که در رابطه با صنعت گردشگری روستایی کمتر مورد توجه قرار میگیرد و در بخش خصوصی فعالیتی به شمار میرود که تحت نفوذ تعدادی از شرکتهای کوچک و سازمانهایی است که فاقد منابع مالی،تجربه یا علاقهمندی به مشارکت در بدون اطلاعات دقیق و آمار و ارقامی که مربوط به نیازهای حال و آینده گردشگریاند،دولتها، آژانسهای مسافرتی و هر یک از متصدیان امر گردشگری قادر نخواهند بود،سیاستهای گردشگری را اجرا کنند بازاریابی هستند و در بخش دولتی،بازاریابی باید در اولویت آژانسهایی که در توسعه سهیماند،از قبیل سازمانهای جنگلداری یا سرویسهای مشاورهای قرار بگیرد،در حالی که این سازمانها با بیتفاوتی از آن صرف نظر میکنند.
به طور مثال نقش پارکهای ملی به عنوان ابزاری برای ایجاد تعادل میان نیازهای گردشگری و حفظ محیط زیست،برنامهریزی در مورد توسعه گردشگری روستایی پایدار،روشهای ویژهء بازاریابی یا راههای مدیریت گردشگران در روستا،همه در بررسی گردشگری روستایی از اهمیت ویژه برخوردارند ولی در این کتاب به تجزیه و تحلیل عمیق آنها پرداخته نشده است."