خلاصه ماشینی:
"مواضع راهبردی اینترنت امروزه تقریبا هر شرکتی انواع مشابهی از کاربردهای اینترنتی را ایجاد و توسعه میدهد که غالبا منتهی به بستههای کلی و عمومی میشوند و این درحالی است که هرچه حفظ و استمرار مواضع عملیاتی سختتر میشود،مواضع راهبرد بسیار مهمتر میشود.
این راهبرد (به تصویر صفحه مراجعه شود) شامل شکلبندی یک زنجیرهی ارزشی سفارشی(مجموعهای از فعالیتهای لازم جهت تولید و تحویل یک محصول یا خدمات) است که شرکت را قادر میسازد تا ارزش خاصی را ارائه کند.
این شرکتها با فراموش کردن جایگاه و پایگاه خود یا ویژگی ممیز خود،به سوی تحقق کاربردهای داغ اینترنت و تقلید از موارد ارائه شده توسط شرکتهای اینترنتی(داتکامها)هجوم بردهاند.
نخستین کار بسیاری از شرکتها این است که هنگامی که مطالب مربوط به شرکت در اینترنت عرضه شدند،دفترچهای راهنما را حذف میکنند اما گرینگر همچنان دفترچههای راهنمای خود را منتشر میکند و دریافته است که هرزمان که دفترچهی جدیدی توزیع میشود سفارشهای اینترنتی به شدت افزایش مییابند.
عرضهکنندگان میتوانند هزینهی انتقال سفارشهای خود را از طریق اینترنت کاهش دهند،اما غالبا باید به بسیاری از تقاضاهای دیگر در مورد اطلاعات و هزینهها پاسخ دهند که باز هم فشارهای جدیدی را بر فعالیتهای سنتی اعمال میکند.
مثلا بسیاری از شرکتها دریافتهاند که پایگاههای اینترنتی که اطلاعات مربوط به محصول را عرضه میکنند و از سفارش مستقیم حمایت میکنند،عوامل فروش سنتی را فعالتر و ارزشمندتر میسازند نه اینکه باعث کاهش فعالیت و ارزش این عوامل شوند."