خلاصه ماشینی:
"با توجه به اهمیت افکار عمومی در کشورهای مختلف و ایران به ویژه در سالهای اخیر،مطالعهی آن به عنوان یک مقولهی مهم در جامعهشناسی،علم سیاست و مدیریت فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته و در اکثر رشتههای علوم اجتماعی به آن توجه میشود؛ چرا که یکی از پارامترهای مهم در مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، شناخت افکار عمومی است و امروز از گذر این شناخت،منافع بسیاری نصیب بهرهبرداران میشود.
تبلیغات اگر شدت یابد،افکار عمومی را که نتیجهی بحث و انتقاد و جدل معتدل است،از کار میاندازد،ذهن مردم را به قبول ارای حاکمان خود واداشته و جامعه را اسیر هیجان میسازد و به صورت عامه یا جماعتهای عاطفی آشفته در میآورد،رسانهها را نیز وامیدارد که در جهت حفظ وضع موجود امکان هرگونه انتقاد را از مردم بگیرند،بدین ترتیب مانعی در جهت ایجاد خلاقیت و ابتکار در میان مردم میشود؛زیراذ به جای تعالی ذهن،آن را متوقف نموده و در نهایت سدی در مقابل توسعهی سیاسی ایجاد میکند.
مانند: از بین بردن امید نزد مخاطبان،کشور و یا جناح مقابل بیاعتمادی نسبت به رهبران کشور و یا جناح مقابل شکاف در بین جامعه مخاطب این نوع جنگ در وابع جنگ علیه عقل دشمن اعلام میشود و نه به منظور دربند کشیدن بدن او مهمترین ابزارهای جنگ روانی تلویزیونها: تلویزیونهای عادی تلویزیونهای خبری تلویزیونهای ویژه-منطقهای رادیوها: رادیوهای عادی رادیوهای ویژه خبرگزاریها: استفادهی مستقیم استفادهی غیرمستقیم مطبوعات: مطبوعات ملی مطبوعات فراملی سایتهای خبری: سایتهای ویژه پست الکترونیک برای اجرای جنگ روانی مراحلی وجود دارد که اولین آن تعیین اهداف در جنگ روانیاست که میتوان برای جنگ روانی به تقویت نیروهای خودی و مشروعیتدهی به فعالیتهای جنگی اشاره کرد."