Skip to main content
فهرست مقالات

مبنای حقوق هوایی و مقررات بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری (2)

سخنران:

(11 صفحه - از 38 تا 48)

کلید واژه های ماشینی : مقررات بین‌المللی سازمان هواپیمایی کشوری ، حقوق هوایی و مقررات بین‌المللی ، هواپیما ، حقوق هوائی ، قرارداد ، مسافر ، منشور شیکاکو ، سازمان بین‌المللی هواپیمای کشوری کمیسیون‌های ، فنی ، مقررات هواپیمائی جنبه بین‌المللی

خلاصه ماشینی:

"آنچه بعنوان نتیجه میخواستم بعرض همکاران محترم برسانم آنست‌ که شرکت دولت ایران در سازمان هوائی کشوری از لحاظ ایجاد ارتباط تجاری و شناساندن کشور و استفاده از عوائد جهانگردان و سیاحان بی‌ اندازه مفید است و چون کشور شاهنشاهی ایران موفقیت مخصوصی از لحاظ ارتباط هوائی دارد میتوانیم با داشتن عضویت سازمان بآسانی استفاده‌ های اقتصادی و سیاسی داشته باشیم همانطور که دولت ایران منشور شیکاکو و قراردادهای ترانزیت و حمل و نقل را امضاء کرده است جا دارد که مجلس شورای ملی طرح قانونی الحاق بقرارداد شیکاکو که از طرف وزارت راه تقدیم شده هر چه زودتر به تصویب‌ برساند تا عملا نمایندگان دولت بتوانند در مسائل مطروحه جدا اظهار نظر نموده نظریاتیکه دارند بعنوان عضو رسمی طرح کرده و بقبولانند نکته دیگری که مخصوص خدمان است و بشکل پیشنهاد بعرض‌ میرسانم آنست که در کانون‌های وکلای دادگستری همه جای دنیا مرسوم‌ است که بمنظور هم آهنگی با دنیا و تطبیق با ابدعات زمان وکلای‌ دادگستری بین خود یعنی آنهائیکه علاقه‌ای در آن فن دارند انجمنی‌ تشکیل داده در اطراف موضوعات تازه مطالعه و تتبع کرده و نتیجه تتبعات‌ خود را طبع کرده در دسترس عموم بگذارند تا همه از همه چیز اطلاع داشته‌ باشند و لدی الاقتضا بتوانند موکلین و یا دوستان خود را راهنمائی کنند چنانچه در کانون وکلای فرانسه و بلژیک انجمن حقوق هوائی تاسیس شده‌ وکلای متخصص که بتواند در محاکم داخلی و خارجی و یاتا atai دفاع‌ کنند تهیه مینماید."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.