چکیده:
موضوع اصلی این مقاله، بررسی رفتار اطلاعیابی دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی
دانشگاه شیراز است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است و تجزیه و تحلیل دادهها با
استفاده از نرمافزار آماری SPSS صورت میگیرد. یافتهها نشان میدهد نشریات ادواری و کتاب
از مهمترین منابع کسب اطلاعات در کارهای پژوهشی و طرحهای درسی عمدهترین هدف و
انگیزه دانشجویان در کسب اطلاعات است. در این پژوهش همچنین مشخص گردید جنسیت
و مقطع تحصیلی از عوامل موءثر بر رفتار اطلاعیابی دانشجویان محسوب میگردد.
خلاصه ماشینی:
"جدول 8: آزمون مجذور خی به منظور سنجش وجود ارتباط بین مقطع تحصیلی و منابع رسمی کسب اطلاعات مقطع تحصیلی مرد زن نتیجه آزمون مجذور خی منابع رسمی کسب اطلاعات تعداد مشاهده شده تعداد مورد انتظار درصد دانشجویان به کل مردان تعداد مشاهده شده تعداد مورد انتظار درصد دانشجویان به کل مردان کتاب 402 3/402 9/96 115 7/113 3/98 1 df=675/0×2= 411/0Sig = گزارش تحقیقی 151 7/160 4/36 55 3/45 47 1 df=34/4×2= 037/0Sig = نشریات ادواری 258 1/276 2/62 96 9/77 1/82 1 df=1602×2= 000/0 Sig = پایاننامه 255 3/254 4/61 71 7/71 7/60 1 df=022/0×2= 0881/0Sig = پروانه ثبت اختراعات 15 14 6/3 3 4 6/2 1 df=308/1×2= 579/0Sig = چکیدهنامهها 102 9/113 6/24 44 1/32 6/37 1 df=78/7×2= 005/0Sig = استانداردهای تخصصی 28 3/34 7/6 16 7/9 7/13 1 df=76/5×2= 016/0Sig = نقشهها 20 7/18 8/4 4 3/5 4/3 1 df=416/0×2= 519/0Sig = مجموعه مقالات گردهماییهای داخلی و خارجی 197 4/211 5/47 74 6/59 2/63 1 df=09/9×2= 003/0Sig = سایر موارد 19 4/16 6/4 2 6/4 7/1 1 df=98/1×2= 159/0Sig = همانگونه که قبلا ذکر گردید دانشجویان دکتری بهمنظور ارتقای دانش خود و کارهای پژوهشی بهدنبال کسب آخرین اطلاعات هستند و چون منابع و مآخذ مقالات و نشریات برای کارهای پژوهشی بسیار مفید است، دانشجویان از این منابع اطلاعاتی بیشتر استفاده میکنند."