چکیده:
این پژوهش جهت استفاده از پتانسیلهای علم کامپیوتر در مدیریت آموزشی شکل گرفت و هدف آن بررسی تأثیر آگاهی از نتایج ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی به وسیله کارنامه هوشمند بر ارتقای کیفیت فعالیتهای آموزشی،پژوهشی و اجرایی آنان بود.جامعهی مورد مطالعه شامل اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و نمونهی مورد مطالعه شامل 284 نفر از جامعهی مذکور بود که به دو گروه آزمایشی و کنترل بر مبنای گروههای همتا تقسیم شد.ابزار مورد استفاده در این پژوهش،کارنامه هوشمند ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی بود که پیش از این مدلسازی و طراحی گردیده بود.پس از دریافت اطلاعات موردنیاز از گروه آموزش و کنترل با استفاده از کارنامه هوشمند ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی،کارنامه عملکرد آموزشی،پژوهشی و اجرایی برای استادان دو گروه آزمایش و کنترل صادر گردید.کارنامههای گروه آزمایش برای آنان ارسال و کارنامههای گروه کنترل ارسال نگردید.پس از سپری شدن یک ترم دوباره برای دو گروه کارنامه نیمسال دوم نیز صادر گردید و تفاوت عملکرد دو گروه در قبل و بعد از دریافت کارنامه با استفاده از آزمون/مورد مقایسه قرار گرفت.نتایج نشان داد که متغیر مستقل(کارنامه هوشمند)بر بهبود عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مؤثر بوده،اما بر عملکرد اجرایی تأثیر معناداری نداشته است.
خلاصه ماشینی:
"آگاهی از نتایج ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی به وسیله کارنامه هوشمند بر ارتقای کیفیت فعالیتهای
داد که متغیر مستقل(کارنامه هوشمند)بر بهبود عملکرد آموزشی و پژوهشی اعضای هیأت علمی مؤثر بوده،اما بر
اصفهان از دیدگاه استادان انجام،و نتایج نشان داد که نظام فعلی ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی
هدف از پژوهش حاضر نیز بررسی تأثیر ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی با کارنامه هوشمند بر
کیفیت عملکرد اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایران است.
1)ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد آموزشی آنان
2)ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد پژوهشی آنان
3)ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد اجرایی آنان
مطابق جداول 2 و 3 تفاوت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی پس از مشاهده کارنامه نسبت به
باتوجه به جدول 3 تفاوت عملکرد آموزشی اعضای هیأت علمی پس از مشاهده کارنامه نسبت به
فرضیه دوم:ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد پژوهشی
مطابق جداول 4 و 5 تفاوت عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی پس از مشاهده کارنامه نسبت به
ارزیابی عملکرد اعضای هیأت علمی توسط کارنامه هوشمند بر بهبود عملکرد پژوهشی آنان مؤثر است.
مطابق جدول 6 و 7 تفاوت عملکرد اجرایی اعضای هیأت علمی پس از مشاهده کارنامه نسبت به
مطابق جدول 7 تفاوت عملکرد اجرایی اعضای هیأت علمی پس از مشاهده کارنامه نسبت به قبل از
(3831)نیز بهبود و ارتقای کارآیی اعضای هیأت علمی را در گرو ارزشیابی عملکرد آنان میداند."