خلاصه ماشینی:
"در این راستا شایسته است انجمن اولیا و مربیان که در جهت رشد و آگاهی والدین و دستاندرکاران تعلیم و تربیت اینگونه کودکان گام برمیدارد،به منظور بیان و آموزش نقشهای تربیتی خانه و مدرسه اهتمام ورزد.
به عبارتی سؤال اساسی پژوهش آن است که آیا آموزش خانواده با صرف هزینههای مادی و زمانی هنگفت توانسته است تغییرات مطلوب و مورد انتظار را در والدین و مربیان و نهایت دانشآموزان ایجاد کند؟و چنانچه قادر بوده است کدامیک از تغییرات تربیتی، فرهنگی،تحصیلی از شتاب بیشتری برخوردار بوده است؟ در این پژوهش دو متغیر مستقل و وابسته و نوع آنان در جدول شماره 1 ارایه شده است: جدول شمارهی 1:نوع و مشخصات متغیرهای مورد بررسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) چارچوب نظری پژوهشی با عنوان تأثیر کلاسهای آموزشی خانواده در رفتار والدین مناطق بیستگانهی تهران،در سال 9631 توسط کلانتری و همکاراناش صورت گرفته است.
جدول شمارهی 3:وضعیت اشتغال مادران آزمودنیهای مورد بررسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) دادههای جدول شماره 3:نشانگر آناست که 07%مادران در هر دو گروه شرکتکننده و غیرشرکتکننده در کلاسهای آموزش خانواده خانهدار میباشند.
متغیر دیگری که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته است، تعداد افراد شرکتکننده در کلاسهای آموزش خانواده بوده است.
جدول شمارهی 5:پراکندگیی دیدگاه والدین نسبت به مکان و زمان جلسات (به تصویر صفحه مراجعه شود) همانگونه که از جدول شمارهی 5 برمیآید 08%شرکتکنندگان در کلاسهای آموزش خانواده مکان و زمان تشکیل جلسات را مناسب میدانند و صرفا 02%آنان نظر مساعدی به تغییر وضعیت موجود داشتند.
Acher,1993,Etiology and Development,state univer- sity of NewYork."