Skip to main content
فهرست مقالات

علیه تفسیر Against Interpretation

(4 صفحه - از 14 تا 17)

خلاصه ماشینی:

"و همین‌نوع دفاع از هنر است که به خلق دیدگاه عجیبی منجر می‌شود که در آن‌ چیزی که آموخته‌ایم«فرم»بنامیم،از چیزی که آموخته‌ایم‌ «محتوا»بنامیم،جدا می‌شود و نیز به حرکت خیرخواهانه‌ای‌ می‌انجامد که محتوا را مهم تلقی می‌کند و فرم را چیزی‌ فرعی. رویاهای ظریف بکت را که ناشی از خودآگاهی‌ کنار گذاشته‌شده است-و در آن‌ها همه‌چیز تقلیل پیدا کرده به چیزهای بنیادین،به شکلی جدا افتاده،که اغلب‌ به حالتی ساکن عرضه می‌شوند-به عنوان بیانیه‌ای‌ خوانده‌اند دربارهء از خودبیگانگی انسان مدرن نسبت به‌ معنا یا خدا،یا تمثیلی از جامعه ستیزی. تفسیری،که بر این تئوری به‌شدت مشکوک بنا شده که‌ اثر هنری متشکل از مجموعه‌ای محتواست،حریم هنر را می‌شکند. ایده‌آل‌ این است که به نحوه دیگری از تفسیر پرهیز کنیم،با خلق‌ نوعی آثار هنری که سطح رویی‌شان چنان یکنواخت و شفاف باشد،شتاب‌شان چنان زیاد باشد،خطاب‌شان چنان‌ مستقیم که اثر بتواند... همچنین دلیلش این اتفاق فرخنده است که فیلم‌ها تا مدت‌های مدید صرفا فیلم بودند؛به عبارت دیگر،آن‌ها ررا جزئی از تودهء مردم،در تقابل با فرهنگ متعالی می‌دانستند، بسیاری از آدم‌های متفکر با آن‌ها کاری نداشتند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) تفسیر تجربهء عاطفی اثر هنری را کنار می‌گذارد،و از آن‌جا به بعد جلو می‌رود. وظیفهء ما یافتن حداکثر محتوا در اثر هنری نیست، چه رسد به این که بخواهیم محتوایی بیش از آن‌چه در آن‌ هست به زور بیرون بکشیم. کارکرد نقد باید این باشد که به‌جای آن‌که نشان دهد اثر معنایش‌ چیست،نشان‌دهد چگونه این‌طوری‌ست،و حتی همین‌ است که هست. [4691] (به تصویر صفحه مراجعه شود) -------------- (1)یکی از دشواری‌ها این است که تصور ما از فرم‌ حالتی مکانی دارد(استعاره‌های یونانی برای فرم‌ همگی از مفاهیم مکان استخراج شده‌اند)."

کلید واژه های ماشینی:

هنر ، تفسیر ، محتوا ، فرم ، سینما ، نقاشی ، تفسیرگر ، فروید ، شعر ، مدرن


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.