Skip to main content
فهرست مقالات

تجارب الکترونیکی اطلاعات: اصلاح خدمات اطلاعاتی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی

نویسنده:

ISC (20 صفحه - از 181 تا 200)

کلیدواژه ها :

اطلاعات ،کتابخانه ،خدمات اطلاعاتی ،اقتصاد اطلاعات ،تجارت الکترونیکی ،مراکز اطلاع‌رسانی

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، تجارت الکترونیکی، اصلاح خدمات اطلاعاتی کتابخانه‌ها، کتابخانه، کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، خدمات، منابع اطلاعاتی، کتابخانه‌ها اصلاح و خدمات اطلاعاتی، اینترنت، سایت وب

تجارت الکترونیکی عبارت از یافتن منابع،ارزیابی،مذاکره،سفارش، تحویل،پرداخت،و ارائه خدمات پشتیبانی است که به صورت الکترونیکی‌ انجام می‌شود.روشی است که براساس آن اطلاعات،محصولات،و خدمات از طریق شبکه‌های ارتباطات رایانه‌ای خرید و فروش می‌شود. یکی از اهداف منطقی کتابخانه‌ها اصلاح و خدمات اطلاعاتی است.لذا کتابخانه‌ها از تجارت الکترونیکی برای وصول به برخی اهداف خود از جمله افزایش درآمد،بهبود کارآیی،ارائه خدمات بهینه،بازیابی منابع‌ اطلاعاتی،و خدمات دستیبابی به اطلاعات استفاده می‌کنند.برای وصول‌ به این اهداف کتابخانه‌ها باید راهبرد تجارت الکترونیکی را برای مؤسسه‌ خود تهیه و همواره آن را براساس تغییرات اهداف روزآمد سازند.

خلاصه ماشینی:

"یکی از اهداف منطقی کتابخانه‌ها اصلاح و خدمات اطلاعاتی است. کتابخانه‌ها از تجارت الکترونیکی برای وصول به برخی اهداف خود به این اهداف کتابخانه‌ها باید راهبرد تجارت الکترونیکی را برای مؤسسه‌ اینترنت در تجارت الکترونیکی به دو منظور مورد استفاده قرار برای اینکه بتوان از تجارت الکترونیکی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی سود جست، همواره باید اصلاحات مورد نیاز را در استفاده از تجارت الکترونیکی برای پاسخگویی‌ می‌توانند از تجارت الکترونیکی جهت وصول به این اهداف بهره گیرند. می‌توانند اطلاعات و منابع اطلاعاتی مورد نیاز خود را از این طریق تهیه کنند. البته امروزه انواع دیگری از این خدمات در تجارت الکترونیکی مانند بنگاه به‌ با اجرای این مراحل در تجارت الکترونیکی می‌توان آنها را به شکل منطقی اجرا کرد، تجارت الکترونیکی می‌تواند برای استفاده از وب به‌ استفاده از خدمات کتابخانه را برعهده دارد جزو تجارت الکترونیکی غیر مستقیم خواهد کاربر برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز به سایت وب کتابخانه مراجعه می‌کند. توجه شود که چگونه می‌توان به‌طور مؤثری از تجارت الکترونیکی برای وصول به‌ مربوط به تجارت الکترونیکی در کتابخانه مناسب هستند؟و سرانجام باید به این پرسش‌ راهبردهای تجارت الکترونیکی ترکیبی از همهء این عناصر است. عناصر دخیل در تجارت الکترونیکی و اصلاح خدمات توصیف خلاصه‌ای از این عناصر به شرح دسل است: بنابراین،در تهیهء راهبرد تجارت الکترونیکی برای مراکز اطلاع‌رسانی باید به‌ تجارت الکترونیکی و توسعهء آن برای کتابخانه موارد دیگری وجود دارد که لازم‌ برای توسعه و پذیرش تجارت الکترونیکی لازم است پیش‌نیازهای‌ اطلاع‌رسانی و ارتقاء کیفیت خدمات این مراکز برای سطح گسترده‌ای از کاربران است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.