Skip to main content
فهرست مقالات

تأثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت دانش سازمانی

نویسنده:

ISC (18 صفحه - از 91 تا 108)

کلیدواژه ها :

فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات ،مدیریت دانش‌ سازمانی ،پردازش دانش ،ارتباطات سازمانی

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، کارکنان، تأثیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، ارتباطات، دانش، فن‌آوری اطلاعات، مدیریت دانش، فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات، سازمانی، فن‌آوری

سازمان‌ها برای دست‌یابی به اهداف تعریف شده نیاز به سازمان‌دهی‌ دانش موجود دارند.ارزشمندترین سرمایهء یک سازمان دانشی است‌ که در آن سازمان وجود دارد.در سازمانی پیشرفته برای هدایت‌ اندیشه‌های باارزش،ولی پنهان در نزد کارکنان،ترویج فرهنگ‌ سازمانی برای رسیدن به اهداف مشترک ضروری است.ایجاد پایگاه‌های دانش کمک بسیار بزرگی به گردآوری این منبع پربها می‌کند.تأثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد کارکنان سبب می‌شود تا آنان فعالیت‌های گروهی و اشتراکی را با هماهنگی و موفقیت به انجام‌ رسانند.فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات توسط ابزارهای متعدد می‌تواند در تبادل دانش نهان میان کارکنان مؤثر واقع شود. سرمایه‌گذاری در بخش فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات یکی از شروط لازم برای در اختیار داشتن دانش سازمانی است.فن‌آوری اطلاعات‌ می‌تواند با فراهم کردن زمینهء آموزش کارکنان،با ایجاد مهارت‌های‌ لازم برای حفظ دانش پنهان آنان به صورت مدون مؤثر واقع شود.

خلاصه ماشینی:

"لازم برای در اختیار داشتن دانش سازمانی است. تأثیر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات بر مدیریت دانش سازمانی استفادهء بهینه از فن‌آوری برای در اختیار داشتن این منبع ارزشمند است. ایجاد پایگاه‌های دانش کمک بسیار بزرگی به گردآوری این منبع پربها می‌کند. در ارتباط با استفاده از اطلاعات در فرایند مدیریت دانش دوگونه استفادهء شخصی و پویایی یک سازمان در گرو آن است که دانش آن روزآمد بوده و فعالیت برای ارتقاء عوامل مؤثر بر چرخهء حیات دانش(مک الروی‌1،ص 16)آثار فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات بر مدیریت دانش سازمانی اطلاعات بیش‌ترین سهم را در مدیریت دانش داشته است به طوری‌که پشت همهء مدیریت عالی منحصرا از فرصت‌های ارائه شده توسط فن‌آوری اطلاعات برای اهداف‌ نوین ارائه شده توسط فن‌آوری اطلاعات نیازمند بهره‌برداری گسترده از آن است و فقط با در زیر به برخی فن‌آوری‌ها که در مدیریت دانش سازمانی مفید هستند اشاره می‌شود: گروه‌افزارها:استفاده از گروه‌افزار یکی دیگر از راه‌های اشتراک دانش میان کارکنان است. بسیار مفید برای مدیریت دانش خارجی سازمان تبدیل خواهد شد. ارتباط میان کارکنان یکی از مراحل گردآوری و سازمان‌دهی دانش نهان است. مجراها برای هماهنگی و ارتباط میان فعالیت کارکنان سازمان ضروری است. در یک سازمان ابزاری کارآمد برای استفاده از دانش سازمانی به حساب می‌آید. توزیع اطلاعات مرتبط با تولید دانش سازمانی از طریق این ابزار سبب‌ کاربرد سامانه‌های کاردان در یک سازمان در استفاده از دانش سازمانی موجود مدیریت دانش امروزه ابزاری برای هدایت و انجام بهینهء وظایف سازمانی است. فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات در تسریع فرایند مدیریت دانش نقش به‌سزایی ایفا"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.