خلاصه ماشینی:
"کته نویسندگان معاصر بهائی،کتب و مقالات موجود بر ضد فرقه را(در راستای جنگروانی با مخالفان فرقه)«ردیه»مینامند،اما جالب است بدانیم که در اظهارات سران ورهبران پیشین بهائیت،کرارا بر آثار و تألیفات خود فرقه نیز که در رد تألیفات انتقادیمسلمانان نگارش یافته،عنوان«ردیه»و حتی«رد الردود»اطلاق شده است!فی المثلزمانی که ابو الفضل گلپایگانی،نویسنده و مبلغ طراز اول فرقه،کتاب الفرائد را در ردشیخ الاسلام قفقاز نوشته و برای عباس افندی ارسال داشت،افندی در به اصطلاحمناجاتی که در تمجید گلپایگانی صادر کرد از کتاب وی با وصف«کتاب...
به عنوان یکی از نمونههای ثبتشدۀ این امر در آثار خود بهائیان،میتوان به رفتار تشکیلات این فرقه باجناب غلامعباس گودرزی مشهور به ادیب مسعودی(مبلغ زبدۀ بهائیت)اشاره کرد،که در دهۀ 50 شمسی ازاین مسلک تبری جست و در نتیجه از سوی تشکیلات بهائیت«طرد»شد و مورد شدیدترین برخوردها وآزارها قرار گرفت،تا جایی که فرزندش(غلامرضا گودرزی)نیز به علت عدم ترک ارتباط با پدر خویش،بهجرگۀ مطرودین رانده شد!و مجلۀ اخبار امری،ارگان رسمی بهائیان،در شمارۀ 14 خود(سال 1355،ص 448)به عنوان«ابلاغات محفل روحانی ملی بهائیان ایران»تحت عنوان«طرد روحانی غلامرضاگودرزی»نوشت:«برحسب دستور هیئت مجللۀ ایادی امر الله مقیم ارض اقدس که به تصویب بیت العدلاعظم الهی شید الله ارکانه رسیده و توسط هیئت مجللۀ مشاورین قارهای در غرب آسیا ابلاغ گردیده است،طرد روحانی غلامرضا گودرزی به سبب ادامۀ ارتباط با پدر مطرود خود غلامعباس گودرزی(مسعودی)اعلام میگردد."