چکیده:
در ارتباط با نقش رسانههای شرکتی امریکایی در تخدیر ذهن امریکاییان و وارونه جلوه دادن مسلمترین حقایق از طریق به کار گرفتن آخرین ترفندهای علمی و تکنولوژیک و با استفاده از یافتههای تازهترین پژوهشهایی که در حوزههای مختلف روانشناسی،معرفتشناسی،انسانشناسی و غیره انجام میشود،کمتر روزی است که اندک رسانههای منتقد وضع موجود امریکا چیزی ننویسند.آنچنانکه در این مقاله اشاره میشود،طبق یافتههای پژوهشی که به تازگی انجام شده است،دامنه و برد تبلیغات و دستکاریهای رسانههای شرکتی به چنان نقطهای رسیده است که حتی اگر حقایق مسلم حذف شده از اخبار این رسانهها را به مخاطبان خوابزده و تخدیر شده آنها ارائه کنید،آنها نهتنها این واقعیتها را رد میکنند،بلکه نسبت به باورهای خود که همین رسانهها در ذهن آنها کاشتهاند،باورمندتر نیز میشوند.
خلاصه ماشینی:
"البته این قوانین معرفتتی به طور درخشانی از طرف یک فرهنگ اطلاعاتی که در بیست و چهار ساعت شبانهروز و هفت روز هفته فعال است،مورد بهرهبرداری قرار گرفته است؛فرهنگی که در«تبدیل ذهن شما به صحنه جرم»-همان گونه که فیلم شروع هشدار میدهد-موفق بوده است.
چون ما اکنون به طور کامل در رؤیاسازیهای چندرسانهای غوطهور شدهایم،اینطور به نظرمان میرسد که بسیاری از ایدههای جعل شده-و اغلب نادرست-موجود در این تصاویر آشفته را صددرصد خودمان کشف کردهایم و بنابراین به نظرمان خیلی منطقی میآیند.
به این ترتیب، با پخش ویدئوهای به شدت ویرایش شده از کشیشهای در حال جیغ زدن و مأموران دولتی به نظر بیطرف،این ایدهها لفاف واقعیتی را به خود میگیرند که به هیچ وجه نمیتوان آنها را به چالش گرفت و مخاطب را وامیدارند تا فرض کند که خودش به نتیجهگیریهای متعصبانهای رسیده است،و این نتیجهگیریها انکارناپذیر هستند."