Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل موثر بر تقویت و توسعه کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی استان زنجان

نویسنده:

(16 صفحه - از 111 تا 126)

کلیدواژه ها :

کارآفرینی ،کشاورزی ،تعاونی ،استان زنجان ،تقویت کارآفرینی

کلید واژه های ماشینی : کارآفرینی، تعاونیها کشاورزی استان زنجان، تعاونیها، مدیران تعاونیها کشاورزی استان زنجان، تعاونیهای تولید کشاورزی استان زنجان، توسعه کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی، نمره کارآفرینی تعاونیهای کشاورزی، تقویت کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی، تعاونیهای کشاورزی، نمره کارآفرینی شرکتهای تعاونی کشاورزی

هدف اصلی این پژوهش بررسی عوامل مؤثر بر تقویت و توسعه کارآفرینی‌ در تعاونیهای تولید کشاورزی استان زنجان است.برای رسیدن به این هدف از روش تحقیق‌ توصیفی-همبستگی استفاده شد.اطلاعات مورد نیاز پژوهش از طریق تکمیل 561 پرسشنامه‌ در سطح مدیران تعاونیها کشاورزی استان زنجان به روش تصادفی طبقه‌ای در سال 8831 جمع‌آوری گردید.نتایج این مطالعه نشان داد از دیدگاه مدیران تعاونیها ارائه حمایتهای مالی‌ و مالیاتی،اصلاح قوانین و مقررات بانکی و سازگار نمودن آن با شرایط کارآفرینان و تدوین‌ سند ملی توسعه کارآفرینی مهمترین عوامل در تقویت کارآفرینی در تعاونیهای کشاورزی به‌ شمار می‌آیند.همچنین به استناد نتایج استنباطی تحقیق،بین نمره کارآفرینی مدیران تعاونی و تحصیلات هیئت مدیره و همچنین بین نمره کارآفرینی و موفقیت تعاونیها و تعداد کل اعضای‌ تعاونی ارتباط معناداری وجود دارد.نتایج تحلیل واریانس یکطرفه نیز نشان داد که نمره‌ کارآفرینی تعاونیهای کشاورزی شهرستانهای مختلف تفاوت معنی‌داری با یکدیگر دارند.

خلاصه ماشینی:

"همچنین نتایج این جدول نشان می‌دهد که از دیدگاه مدیران تعاونیها،مهمترین عوامل مؤثر بر توسعه و تقویت کارآفرینی تعاونیهای کشاورزی زنجان عبارتند از:اعمال حمایتهای مالی و مالیاتی و بخشودگیهای سازمان‌یافته از تعاونیها،اصلاح قوانین و مقررات بانکی و سازگار نمودن آن با شرایط کارآفرینان افزایش حمایتهای قیمتی و اختصاص یارانه‌های تولیدی به‌ تولیدکنندگان،اصلاح نظام قیمتگذاری در بخش کشاورزی،تدوین سند ملی توسعه‌ کارآفرینی و کسب و کار و داشتن تحمل شکست و اراده برای فعالیت مجدد در مدیران و اعضای تعاونی. در ادامه به منظور بررسی رابطه بین نمره کارآفرینی شرکتهای تعاونی کشاورزی با متغیرهای مستقل میزان تحصیلات هیئت مدیره،سن و تحصیلات مدیر عامل و تعدا کل‌ اعضای تعاونیها،ضریب همبستگی پیرسون با اختصاص امتیاز به سؤالات 32 گانه محاسبه‌ گردید که نتایج به دست آمده در جدول 3 ارائه شده است. (به تصویر صفحه مراجعه شود) نتیجه‌گیری و پیشنهاد با توجه به نتایج تحقیق در خصوص عوامل مؤثر بر تقویت کارآفرینی در تعاونیها، بی‌توجهی دستگاههای اجرایی به حمایتها،میزان معافیتها و تخفیفهای قانونی در نظر گرفته شده‌ برای تعاونیها و عدم توجه بانکها به عنوان تأمین‌کنندگان منابع مالی شرکتهای تعاونی‌ کشاورزی به مواردی همچون معافیت و تخفیف در میزان سهم آورده طرحهای سرمایه‌گذاری، تعاونیها را شدیدا تحت تأثیر قرار داده‌اند. -انجام حمایتهای لازم از طریق اصلاح قوانین و مقررات و تطبیق آن با شرایط کارآفرینان-که عمدتا از نظر بنیه مالی ضعیف می‌باشند-مطابق با ماهیت و ساختار شرکتهای تعاونی و با هدف جذب کارآفرینان در فعالیت در قالب شرکتهای تعاونی؛ -ارائه آموزشهای عمومی و تخصصی مورد نیاز تعاونیها و همچنین ارائه آموزشهای‌ کارآفرینی به طور مستمر برای اعضا و مدیران و کارکنان به صورت حضوری و از طریق‌ رسانه‌های عمومی که می‌توانند در ارتقا و توسعه کارآفرینی تأثیر شگرفی داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.