خلاصه ماشینی:
"-------------- (1)- James (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1:الگوی مفهومی پژوهش(پیشنهادی نویسندگان مقاله) همانگونه که شکل 1 نشان میدهد،الگوی پیشنهادی این مقاله دارای سه مفهوم اصلی«مدیریت کنکاش-سیبرنتیک» CSM ،«فرایند یادگیری سازمانی» (OLP) و «فرهنگ یادگیری» (LC) است؛مفهوم مدیریت کنکاش-سیبرنتیک دارای دو برساخته«مدیریت کنکاش« SM و«مدیریت سیبرنتیک» CM میباشد و مفهوم «فرایند یادگیری سازمانی» (OLP) نیز از چهار برساخته«اکتساب/خلق اطلاعات»، «تعبیر و تفسیر/انتقال اطلاعات»،«به کارگیری اطلاعات/خلق دانش»و «نهادینه کردن دانش»تشکیل شده است؛فرض مقاله براین است که متغیر مدیریت کنکاش-سیبرنتیک روی فرایند یادگیری سازمانی تأثیرگذار است.
تأثیر مستقیم،غیرمستقیم و کلی متغیرهای CSM و CL روی فرایند یادگیری سازمانی OLP ایران خودرو (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 9 بیانگر این نکته است که متغیر مدیریت کنکاش-سیبرنتیک در مقایسه با متغیر فرهنگ یادگیری از تأثیرگذاری به مراتب بیشتری بر فرایند یادگیری سازمانی شرکت ایران خودرو بر خوردار است که حاکی از اهمیت بسیار زیاد این رویکرد مدیریتی میباشد.
این پژوهش علاوه بر معرفی ویژگیهای سازمانهای سیبرنتیک محور و معرفی ساختار CSM به دنبال پاسخ به دو پرسش اصلی بود؛نخست اینکه«آیا الگوی مفهومی تحقیق با دادههای گردآوری شده سازگاری و تناسب دارد؟»دوم اینکه«آیا عمل به ویژگیهای ساختار مورد نظر که مخصوص سازمانهای سیبرنتیک محور تحت عنوان مدیریت کنکاش-سرنتیک است در فرهنگ یادگیری و فرآیند یادگیری سازمانی شرکت ایران خودرو تأثیر دارد؟» در پاسخ به پرسش اول،با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مشخص شد که ابعاد و شاخصهای هرسه متغیر CSM ، OLP LC مورد تأیید قرار میگیرند."