خلاصه ماشینی:
"دربارهء نقش معلم،آنچه مهم است پاسخ به این سؤالهاست که ما معلم را چگونه برای حضور در کلاس درس آماده کردهایم؟چه ابزاری در اختیارش قرار دادهایم؟ و چه انتظاراتی از او داریم؟خروجی کار او را چگونه برایش ترسیم کرده و چه تعریفی از دانشآموز به دادهایم؟ در این مقاله،دو رکن اساسی آموزش:1.
لذا معلمان و اولیای مدرسه باید مسئولیت اینبار سنگین را درک کنندو بدانند که انی حق کودک و نوجوان است که معلم او رفتاری مطابق با فطرت الهی و انسانی از خود نشان دهد تا در آیندهء دانشآموز مفید واقع شود.
مثلا سختیها و شیرینیهای دورهء بلوغ را بداند،با ویژگیهای آن آشنا شود و دربارهء اینکه فرد تا چهاندازه با زمان بلوغ خود فاصله دارد و چرا و چگونه باید نوجوان را از این تغییرات آگاه کرد،مطالعه کند.
تعلیم و تربیت شیوههایی برای رشد و اصلاح همهء جنبههای وجود انسان اعم از عاطفی، اجتماعی،ذهنی- عقلانی،دینی و اخلاقی ارائه میکند برای مثال،یکی از مشکلات شخصیتی دانش آموزان نداشتن عزت نفس است که دلایل و علل متعددی دارد.
معلم باید با دانش،اصول و تئوریهای تعلیم و تربیت آشنایی کامل داشته و آمادگی انجام فعالیتهای مرتبط با تدریس را دارا باشد (به تصویر صفحه مراجعه شود) معلم کیست:معلم یکی ازمؤلفههای اصلیو کلیدی برنامهء درسی است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) روش تدریس فعال باید دانست هر نوع روش تدریس،برای جمعیت ومحیط یادگیری خاصی کاربرد و کارایی دارد؛از جمله روش سخنرانی که بیشتر اوقات از آن به عنوان یک روش غیر فعال یاد میشود و معمولا برای جمعیتهای زیاد یا رساندن مطالبی استفاده میشود که بیشتر جنبهء اطلاعرسانی داشته باشد؛مانند ارائهء نتایج بررسیها،تحلیلها،آمارها، گزارشها،و..."