Skip to main content
فهرست مقالات

گردشگری، اثرات، برنامه ریزی و مدیریت

ناقد:

کلید واژه های ماشینی : گردشگری ، اطلاعات ، برنامه‌ریزی و مدیریت گردشگری ، کتاب ، مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری ، مخاطب ، اثرات ، مدیریت گردشگری و صنعت گردشگری ، صنعت گردشگری ، اثرات گردشگری

خلاصه ماشینی:

"در ادامه و در فصل دوم این‌ بخش با عنوان«دیدگاه‌های نظری در زمینه‌ی توسعه‌ی گردشگری» پس از بررسی عوامل فضایی،تاریخی و جغرافیایی گسترش‌دهنده‌ی‌ گردشگری در مقاصد گردشگری،تعدادی از نظریات مهم در حوزه‌ی‌ گردشگری معرفی و تحلیل می‌گردند و مدل«باتلر»به عنوان یکی‌ از مهم‌ترین نظریات ارائه شده در مدیریت و برنامه‌ریزی گردشگری‌ مورد مداقه قرار می‌گیرد. آخرین فصل‌ این بخش یعنی فصل سیزدهم(همکاری و مشارکت در گردشگری» نیز اهمیت درگیر کردن ذی نفعان مختلف در برنامه‌ریزی و مدیریت‌ گردشگری،مطالعه و دستاوردهای آن در افزایش کیفیت محصولات‌ گردشگری ارائه شده است. در یک ارزیابی کلی باید اظهار داشت:مخاطب اصلی این کتاب‌ دانشجویان دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی مدیریت گردشگری(به‌ویژه‌ در مباحث مربوط به سیاستگذاری،مدیریت،پایداری،توسعه و مدل‌های برنامه‌ریزی)هستند،اما درعین‌حال این کتاب می‌تواند به‌ عنوان مقدمه‌ای به منظور ورود به مباحث مدیریتی برای دانشجویان‌ کارشناسی ارشد گردشگری و همچنین رشته‌های مرتبط و سایر علاقه‌مندان حوزه‌ی گردشگری نیز،مورد استفاده قرار گیرد."

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.