خلاصه ماشینی:
"درحالی که در جوامعی که این تولیدات چندان نفوذ نداشته، جامعهای مثل ایران که در سه دهه تلاش کرده سر پای خود بایستد و بیشتر تولیدات بومی خود را مصرف کند(البته جریان ورود تولیدات خارجی به تلویزیون و سینمای ما هم کشیده شده) درهرحال در مقایسه با شرایط کشورهایی که مرزهایشان باز است و تولیدات وارد میشود،استقلال رأی بیشتری دارد و مانند جوامع دیگر به آن شدت از جنبهی بیطرفی سیاسی،رسانه زده نشده،لذا در ایران حتی بچههای مدرسه هم میتوانند مسائل سیاسی را تحلیل کنند.
مورد بعدی کنترل شدید و زمینهسازی جاسوسی گسترده است که سعی میکنند همهی افراد را جیرهخوار خود کنند برای اینکه بتوانند اطلاعات را خرید و فروش کنند؛و در این مرحله از حربههای تبلیغاتی و تکنیکهای خاص ارتباطی استفاده میکنند.
غرب برای اینکه بتواند این عملیات رسانهای را جا بیاندازد و (به تصویر صفحه مراجعه شود) بتواند ابزارهای رسانهای را تقویت کند،میبینیم که از سال 5891 به بعد 005 طرف قرارداد دانشگاهی وجود دارد که از پنتاگون پول میگیرند و پنتاگون نیز بهجای اینکه پول را صرف تولید تسلیحات نظامی کند،آن را صرف تحقیق ارتباطی و کار بر روی ابزار رسانهای و شیوههای اثرگذاری آنها میکند.
اگر کشوری بخواهد علیه کشور دیگری اقدام کند،اول باید دولت ها وعمد کشورهای جهان متقاعد سازد که این عمل،یک عمل مشروع،قانونی،اخلاقی و بنفع بشریت می باشد و در مرحله بعد باید افکار عمومی جهانیان یا همان شهروندان جهانی را برای فعالیت خود آماده کند تا رفتاروی غیر عاطفی،مداخله جویانه وجنگ افروزانه تلقی نشود و درنهایت باید ابزارها وفناوری های ارتباطی و اطلاعاتی به مثابه ابزارهای عملیات روانی بکار گرفته شود."