چکیده:
مشاهده شده معنیدار میباشد.ن نشان داد که میانگین نمرات کاربست مؤلفههای سازمان یاددهنده در
خلاصه ماشینی:
مدل سازمان یاددهنده مبتنی بر نظریههای"تحولات موفقیتآمیز"بریجز3(1994)،"کسبوکار وچارچوب پرسشهای درونی و بیرونی"دراکر4(1995)،"اهمیت یادگیری از طریق داستانهای(1)- Emotional Energy (2)- Edge (3)- Bridges (4)- Drucker &%03715VTMG037G% دراماتیک"گاردنر1(1996)،"شکلدهی رهبری و شخصیت از طریق تجربیات اولیۀ کودکی"برنز2(1978)،و گاردنر(1990)،و"ظرفیت رهبران برای تأثیرگذاری بر الگوهای ذهنی دیگران"بنیس8(1996)است.
ایجاد یک دانشگاه یاددهنده مستلزم تعهد و تصمیم قاطع از طرف(1)- Gardner (2)- Burns (3)- Ulrich (4)- Kotte (5)- Fitz-Enz (6)- Brown and Hardt (7)- Competing on the edge (8)- Hesket and Schlesinger رهبران آن است.
(1)- The Cycle of Leadership (2)- Leadership Engine (3)- Content Validity (4)- Reliability (5)- Multivariable سؤال 1-1-آیا بین نظرات اعضای هیئت علمی درمورد میزان کاربست مؤلفههای سازمان یاددهنده براساس مرتبه علمی تفاوت وجود دارد؟ تحلیل یافتههای پژوهش نشان میدهد که میانگین نمرۀ بهکارگیری مؤلفههای سازمان یاددهنده دردانشگاهها بین 2/01 تا 2/19 میباشد که همگی کمتر سطح متوسط(3)است.
نتایج تحلیل مانوای تفاوت بین مرتبۀ علمی اعضای هیئت علمی با مؤلفههای سازمان یاددهنده درجدول شمارۀ 2 و میانگین نمرات سه مؤلفه برای 4 گروه مربی،استادیار،دانشیار و استاد در شکلهای 2،3و 4 ارائه شده است.
جدول(3):تفاوت نظرات اعضای هیئت علمی براساس سنوات خدمت درخصوص مؤلفههای سازمان یاددهنده (به تصویر صفحه مراجعه شود)سؤال 1-3-آیا بین نظرات اعضای هیئت علمی درمورد میزان کاربست مؤلفههای سازمان یاددهنده براساس جنسیت تفاوت وجود دارد؟ تجزیه و تحلیل نتایج نشان میدهد که تفاوت بین میانگینهای زنان و مردان فقط در رابطه با مؤلفۀانرژی معنیدار است(0/05- p )و f مشاهدهشده(3/10- F )از f بحرانی جدول بزرگتر میباشد که در&%03716VTMG037G% اینمورد خاص نیز میزان تفاوت ناچیز است(0/01- eta2 ).