خلاصه ماشینی:
"نتایج تحلیل رگرسیون گامبهگام نیز نشان داد که از بین کلیۀ ابعاد عدالت سازمانی تنها عدالت تعاملی برای اعتماد به سازمان دارای توان پیشبینی بوده است.
با این حال تاکنون مطالعۀ مستقلی مبنی بر پیشبینی اعتماد معلمان به مدیران و سازمان آموزش و پرورش شهر اصفهان براساس ابعاد عدالت سازمانی ادراک شدۀ آنها انجام نشده است.
جدول 4-ضریب همبستگی چندگانه و مجذور همبستگی چندگانه ابعاد سازمانی در پیشبینی اعتماد به سازمان (به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس یافتههای جدول 4 ارتباط بین عدالت تعاملی،رویهای و توزیعی با اعتماد به سازمان معنادار بوده است و باتوجه به ضریب تعیین(2 (R عدالت تعاملی به تنهایی 61 درصد واریانس اعتماد به سازمان را تبیین میکند.
به نظر میرسد،جنبۀ بین فردی اعمال و اقدامات سازمانی بهویژه نحوۀ ارتباط و تعامل سرپرستان و مدیران با کارکنان مهمترین پیشبین اعتماد به سازمان و اعتماد به مدیر است اما یافتههای مربوط به ضرایب تحلیل همبستگی چندگانۀ جدولهای 4 و 5 و 6 و 7 نیز به اندازۀ قابلتوجهی ارتباطات به دست آمده را در سطح همبستگی کنونیکال تأیید مینماید.
از آنجا که همبستگی کنونیکالی متغیرها را به صورت زوجی وارد تحلیل میکند،در نتایج این همبستگی بین ادراک معلمان از ابعاد عدالت سازمانی با اعتماد به مدیر رابطه به دست نیامده است،ولی در تحلیل رگرسیون ادراک از عدالت رویهای توان پیشبینی اعتماد به مدیر را دارا بوده است و این احتمال وجود دارد که به دلیل متابعت مدیران از فرایندها و رویهها تصمیمگیری متمرکز در سازمان آموزشوپرورش،عدالت رویهای بهترین پیشبینیکننده در ارتباط با اعتماد به مدیران در مدارس باشد."