خلاصه ماشینی:
"در مقایسهء این دو گزینه باهم میبینیم که بیشتر دانشآموزان کلاس،بینش مقبولی داشتهاند و نظر به اینکه قریب 05 درصد دانشآموزان اظهار نمودهاند که کلاس بینش اسلامی آنها معمولی بوده است لذا در خصوص علت عدم مقبولیت کلاس برای 81 درصد دانشآموزان میتوان اشاره کرد که علت میتواند ریشهء موردی داشته باشد.
این ارقام اگرچه خوب به نظر میرسند ولی در درسی همچون دینی کافی نیست آنهم در شرایطی که سمپاشیهای فرهنگی دشمنان با استفاده از جدیدترین و پیشرفتهترین ابزار و روشهای موجود، بیشترین تأثیر سوء فرهنگی را بر رفتار دانشآموزان میگذارند،این (به تصویر صفحه مراجعه شود) تعداد تأثیر رفتاری ازدرس بینش اسلامی کافی نمینماید؛و لذا انتظار میرود باتوجه به اهداف دقیق رفتاری و تربیتی و روشهای جدید و پیشرفته،تجدیدنظرو اصلاحی در این درس صورت گیرد تا این درس بتواند سهم فرهنگی خویش را ایفا نموده و در این جنگ فرهنگی به عنوان سنگری مستحکم از حساسترین قشر جامعه محافظت فرهنگی نماید.
)در کلاس درس بینش اسلامی مییابید؟ -خیلی زیاد -زیاد -کم -خیلی کم -هیچ (به تصویر صفحه مراجعه شود) منظور اصلی از طرح این سؤال پی بردن به این مطلب است که دانشآموزان چه اندازه به کلاس درس بینش اسلامی؛اعماز کتاب و معلم بهعنوان مرجعی برای دریافت پاسخ ؤالات خویش مینگرند.
81-معلم دینی شما از نظر نحوهء تدریس در چه درجهای قرار میگیرد(درجهء اول بیشترین و درجهء آخر کمترین درجه است) الف)درجهء اول ب)درجهء دوم ج)درجهء سوم د)درجهء چهارم (به تصویر صفحه مراجعه شود) منظور از طرح این سوال درجهبندی نحوهء درس معلمان بینش اسلامی باتوجه به نظر دانشآموزان است؛چون میدانیم مرجعی که میتواند بهترین ارزشیابی را روی روش تدریس معلمان انجام دهد، دانشآموز است."