خلاصه ماشینی:
"کار پردردسری است که موانع اجتماعی بسیاری دارد؛ مردم خیلی راحت به شما جواب نمیدهند و اطلاعات درست در اختیارتان نمیگذارند ولی نهایتا با ترفندهایی این کار را شروع کردیم و برایمان مهم بود که قبل از هر تبلیغی از وضعیت آن محصول در بازار مطلع شویم.
یک آژانس تبلیغاتی از تمام نتایج تحقیقات و اطلاعات استفاده میکند تا مهمترین وظیفهء تبلیغ را که (Positioning) یا جایگاهیابی برای یک محصول است به انجام برساند.
یعنی برای مثال اگر در یک تحقیق فهمیدیم که همهء مصرفکنندگان از بستهبندی چای ایده خاصی دارند که شبیه به بستهبندی«لیپتون»است-از نظر ایستایی،وزن و پیام روی بسته- میفهمیدم که راهی که ما باید انتخاب کنیم راهی است به سوی ایجاد یک هویت و موقعیت خاص در بازار با یک تصویر خاص که دارای احترام،اعتماد و برای کالایی که دائما مصرف میشود،مانا و به یادماندنی باشد.
اما دو سطح و جایگاه کاملا مختلف را به شما یادآوری میکنند چرا؟ این مجموعه مفاهیمی است که به وسیلهء تبلیغات یک کالا در طول زمان در *یک آژانس تبلیغاتی از نتایج تحقیقات و اطلاعات استفاده میکند تا مهمترین وظیفهء تبلیغ را که جایگاهیابی برای یک محصول در ذهن مخاطب است به انجام برساند.
اما تحقیقات نشان داده است که تعداد بینندگان در این زمان بسیار کم میشود چون بین دونیمه یا همه عصبانی هستند و یا خیلی خوشحال و یا برای خوردن چیزی از مقابل تلویزیون دور میشوند.
اما در حقیقت کار اصلی ما ساختن تصویر یا (Image) یک کالا در ذهن مخاطب است که برای این کار نیازمند آن تحقیقات هستیم که یا خود آژانس و یا صاحب کالا آن را انجام میدهد."