خلاصه ماشینی:
"معماری سازمان دولت:کامی بنیادین در تکریم اربابرجوع دکتر فرج الله رهنورد کیده {IBرضایت مشتری ضامن موفقیت سازمانها در محیطهای رقابتی است.
قش معماری سازمان در تکریم اربابرجوع این توافق در میان پژوهشگران وجود دارد که رضایت مشتری عنصر تعیینکننده درموفقیت کاری است( 9891 ekmeZ;8891 thcerblA )،اما درمورد روش دقیق تأمینرضایت مشتری اتفاقنظر وجود ندارد.
هدف معماری سازمان عبارت است از ایجادسازمانهایی که ارزش پایداری را برای مشتریان/اربابرجوع کنونی و آینده فراهممیسازد و به طور همزمان،به مطلوبسازی عملکرد و ساماندهی تمام جنبههایسیستم سازمانی میپردازد( 7991 namrevliS ).
معماری سازمان کاربرد اثربخشفناوری را در فعالیتهای کاری و ارائۀ خدمات ارتقا میدهد،و این امر به نوبۀ خوددسترسی سریع مشتریان و اربابرجوع را به خدمات افزایش میدهد که مقایسی ازافزایش بهرهوری محسوب میشود.
. تکریم اربابرجوع و معماری اطلاعات پس از این که فرایندهای کاری مشخص شدند،تعیین روابط بین آنها و موجودیتها یکضرورت راهبردی محسوب میشود.
. تکریم اربابرجوع و معماری سیستمها و فناوری برای ایجاد و حفظ مزیت رقابتی یک سازمان نیاز دارد فناوریها و سیستمهای اطلاعاتیخود را برای ایفای چنین نقشی ساماندهی کند تا در مقایسه با دیگران اثربخشتر عملنماید.
معماری سازمان با رویکرد تکریم اربابرجوع (به تصویر صفحه مراجعه شود) تیجهگیری یکی از مشکلات اساسی در ساختار اداری کشور فرسودگی و پهن پیکر بودن آن به دلیلحاکمیت تفکر سنتی در پیکرۀ مدیریت اجرایی است که در ارائۀ خدمات به مردم چندانکارامد و اثربخش نیست.
تغییرات سریع محیطی،افزایش رقابت،بالا رفتن انتظارات مشتریان،و مانند اینهاسازمانها را وادار میکند برای سازگاری با محیط به رویکردهای مدیریتی مختلفی رویبیاورند و تکریم اربابرجوع یکی از این رویکردها ست که نقش کلیدی در حیاتسازمانهای نوین دارد."