چکیده:
اما در بعد مقرراتی از نظر مدیران مشکلات انضباطی دانشآموزان بیشتر از معلمان بود.بین نظر مدیران و معلمان در رابطه با راهکارهای انضباطی برحسب متغیرهای جمعیتشناختی تفاوتی مشاهد نگردید.این پژوهش به بررسی مشکلات انضباطی دانشآموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان شهرضا در ابعاد آموزشی،رفتاری،مقرراتی و راهکارهای اصلاح و کاهش این مشکلات از دیدگاه مدیران و معلمان در سال تحصیلی 86-1385 پرداخته است. روش پژوهش،تویفی پیمایشی بوده است.جامعهء آماری این پژوهش تمام مدیران (50 نفر)و معلمان(360 نفر)مدارس ابتدایی دخترانهء شهرضا بودند.از بین جامعهء آماری معلمان 179 نفر به روش نمونهگیری تصادفی چند مرحلهای انتخاب شدند و تمام مدیران در پژوهش شرکت کردند.ابزار پژوهش پرسشنامهای شامل سؤالات مربوط به مشکلات انضباطی با ضریب پایایی 0/93 و سؤالات مربوط به راهکارهای اصلاح مشکلات انضباطی با ضریب پایایی 0/86 بود.روایی محتوایی پرسشنامه با نظر
خلاصه ماشینی:
"سؤال چهارم:آیا بین نظر مدیران و معلمان در خصوص مشکلات انضباطی دانشآموزان براساس متغیرهای جمعیتشناختی(سمت،سالهای خدمت،مدرک تحصیلی)تفاوت وجود دارد؟ بهمنظور بررسی این سؤال از آزمون t و تحلیل واریانس استفاده شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس یافتههای جدول 11 tṣ مشاهده شده در خصوص مشکلات انضباطی مقرراتی در سطح 0/50؟؟ P معنادار بوده،بنابراین بین نظر معلمان و مدیران تفاوت وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس یافتههای جدول 21 Fṣ مشاهده شده در سطح 0/50؟؟ P معنادار نبوده، بنابراین بین نظر معلمان و مدیران در خصوص مشکلات انضباطی دانشآموزان با توجه به مدرک تحصیلی آنها تفاوت وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) براساس یافتههای جدول 31 Fṣ مشاهده شده در سطح 0/50؟؟ P معنادار نبوده، بنابراین بین نظر معلمان و مدیران در خصوص مشکلات انضباطی دانشآموزان با توجه به سابقهء خدمت آنها تفاوت وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس یافتههای جدول 51 tṣ مشاهده شده در سطح 0/50 P> معنادار نبوده بنابراین بین نظر معلمان و مدیران در زمینهء راهکارهای انضباطی بر حسب سمت تفاوت معنادار وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس یافتههای جدول 61 Fṣ مشاهده شده در سطح 0/50؟؟ P معنادار نبوده، بنابراین بین نظر مدیران و معلمان در زمینهء راهکارهای انضباطی با توجه به مدرک تحصیلی آنها تفاوت معنادار وجود ندارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)براساس یافتههای جدول 71 Fṣ مشاهده شده در سطح 0/50؟؟ P معنادار نبوده، بنابراین بین نظر مدیران و معلمان در خصوص راهکارهای انضباطی با توجه به سابقهء خدمت آنها تفاوت وجود ندارد."