چکیده:
ابتدا 150 دانش آموز دختردبیرستان های شیراز در سال تحصیلی 87-1386 به روش تصادفی انتخاب شدند.سپس«پرسشنامه ی رشد اجتماعی وایتزمن»و«پرسشنامه ی محقق ساخته ی سنجش نگرش نسبت به حجاب»در میان دانش آموزان نمونه توزیع و توسط محققان،روش پرکردن فرم ها به دانش آموزان توضیح داده شد.بعد از جمع آوری پرسش نامه ها و طبقه بندی اطلاعات،با استفاده از«ضریب هم بستگی پیرسون»میزان هم بستگی بین این دو متغیر و عوامل متفاوت آن ها محاسبه شد که این میزان هم بستگی به اندازه ی ( R ≤0/0001)P =0/ 332 بود که نشان دهنده معنی داری این ارتباط در سطح بالاست.
نگرش نسبت k ی بین عوامل مختل چنین، رابطه هم های اجتماعی نیز به حجاب و میزان رشد مهارت طور در سطح بالایی است که در این تحقیق به کامل به جزئیات آن پرداخته شده و در نهایت گیری شده و پیشنهاداتی نیز ارائه شده نتیجه است
خلاصه ماشینی:
"برای آزمودن این رابطه،همانطور که قبلا توضیح داده شد،میزان همبستگی بین نمرات حاصل از پرسشنامهی مقیاس رشد اجتماعی وایتزمن و نیز نمراتپرسشنامه سنجش نگرش نسبت به حجاب را با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون محاسبه کردیم که نتایج محاسبات در جدول 2 آورده شده است.
. میزان رشد مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر دبیرستانی با عوامل چهارگانهی نگرش آنها نسبت به حجاب رابطه دارد.
0 eht ta tnacifingis si noitalerroC نتایج حاصل از تجربه و تحلیل وبررسی فراوانی و سطح نمراتنگرش نسبت به حجاب که درجدول 1 آمده،حاکی از این استکه 80 درصد از دانشآموزان نمونه،نگرشی مثبت نسبت به حجابداشتهاند چنانچه در جدول 3 ملاحظهمیشود،رابطهی بین متغیرهای میزانرشد مهارتهای اجتماعی با تمامعوامل شخصی درونی،خانواده،اجتماع و مدرسه نگرش نسبت بهحجاب،به ترتیب دارای ضرایبهمبستگی 0/250- R(200/0<P) و 772/0-R (100/0<P) و 0/234- R (400/0<P) و 913/0-R (1000/0<P) به دست آمده که نشاندهندهی ارتباط معنیدار بین متغیرهادر سطح بالاست.
عفاف و حجاب اسلامی زنان نه تنهامانع حضور و مشارکت آنان درعرصههای گوناگون اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی نخواهد شد،بلکه با تحکیم پیوندهای خانوادگی،زمینههای توسعهی بیشتر در جامعه رانیز فراهم خواهد ساخت با توجه به تحلیل آماری انجام شده در رابطه با نمرات مقیاس رشداجتماعی و مقیاس سنجش نگرش نسبت به حجاب که در جدول 2 آمدهاست،ضریب همبستگیمعنادار 0/332 (-P 1000/0) بهدست آمده که نشاندهندهی رابطهیمثبت معنیدار بین این دو متغیراست.
چنانچه در جدول 3 ملاحظه میشود،رابطهی بین متغیرهای میزان رشدمهارتهای اجتماعی با تمام عوامل شخصی درونی،خانواده،اجتماع و مدرسهنگرش نسبت به حجاب به ترتیب دارای ضرایب همبستگی 0/250- R(200/0<P) و 772/0-R(100/0<P) و 432/0-R 400/0<P و 913/0-R(1000/0<P) به دست آمده که نشاندهندهی ارتباط معنیداری بین این متغیرها در سطح بالاست."