خلاصه ماشینی:
"در جدول 11 میانگین رتبهها و اولویتبندی آنهاملاحظه میشود و در جدول 21 مقدار 0/47 P-value بوده و حاکی از آن است که تفاوت معناداری در رتبههای عوامل این رویکرد از دیدگاه هنرآموزان وجود نداردو (به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال سوم تحقیق:اولویت بندی عوامل رویکرد پداگوژیکی در توسعه آموزشهای فنی و مهارتی مجازی از دیدگاه هنرآموزان چگونه است؟ در پرسشنامه دور سوم عوامل مؤثر این رویکرد از 7 به 5 مورد تقلیل یافت.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) سؤال سیزدهم تحقیق:اولویتبندی رویکردهای تکنولوژیکی،فرهنگی-اجتماعی،پداگوژیکی، اقتصادی و راهبردی در توسعه آموزشهای فنی و مهارتی مجازی از دیدگاه هنرآموزان و مدیران چگونه است؟ جهت بررسی میانگین رتبههای هریک از رویکردها و تفاوت معناداری رتبههای آنها در بین هنرآموزان و مدیران از آزمون U مانویتنی استفاده شده است.
ب)اولویتبندی عوامل توسعه آموزشهای فنی و مهارتی مجازی از دیدگاه مدیران:از دیدگاه مدیران در رویکرد تکنولوژیکی به ترتیب دسترسی به اینترنت،نوع اتصال و پهنای باند،در رویکرد فرهنگی-اجتماعی استفاده مناسب از فنآوریهای جدید،تمای به استفاده از سیستمهای آموزش مجازی و نگرش مثبت در مقابل تغییر،در رویکرد پداگوژیکی توانایی در استفاده از اینترت،شناخت نسبت به نیازهای آموزشی جدید،آرایش ترکیب فضا و زمان و آشنایی متصدیان کامپیوتر با آموزش مجازی،در رویکرد اقتصادی توجه به هزینه آموزش،امکان آموزش در هر مکان و توجه به میزان آموزش و در رویکرد راهبردی وجود مدیریت مناسب،وجود سیاستهای مناسب برای گسترش زیرساختهای لازم تکنولوژیکی و شناخت آموزش مجازی توسط مسؤولان آموزش و پرورش رتبه اول و دوم و سوم را در هر رویکرد به خود اختصاص دادهاند و همچنین نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها با آزمون فریدمن اختلاف رتبههای عوامل را معنادار اعلام کرده است."