چکیده:
ش بالاتر قرار گرفتن دو کلاس برتر در محدودهء معیارها و زیرمعیارها با وزن بیشتر است و در نهایت،در منطقه 3 ترافیکی،به ترتیب 4 ناحیه برای احداث پارکینگ براساس پیوستگی نواحی و امتیاز بالای آنها مناسب شناخته شد که عبارتاند از:ابتدای خیابان حکیم،ضلع شمالی خیابان حافظ،ابتدای خیابان هاتف(مجاور پمپ بنزین)و خیابان استانداری در مجاورت بانک ملی مرکزی.
خلاصه ماشینی:
"(1) Geographic Information System (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 1-نقشه موقعیت ناحیه 3 ترافیکی اصفهان نسبت به سایر نواحی ترافیکی source:Esfahan Regional Metro Company et al,2008 ضمن اینکه از میدان نقش جهان به عنوان مکانی برای تفریح نیز استفاده میشود،لازم به ذکر است که ادارات دولتی چون سازمان اقتصاد و دارایی و مراکز سرپرستی بانک ملی و تجارت در این ناحیه واقع هستند.
جدول 1-معیارهای اصلی در مکانیابی پارکینگ در منطقه مورد مطالعه (به تصویر صفحه مراجعه شود) ماخذ:مطالعات میدانی و اطلاعات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری اصفهان معیار فاصله از مراکز جذب سفر مهمترین معیار در مکانیابی پارکینگ از دیدگاه متخصصین ترافیک و شهرسازی شناخته میشود.
نتایج حاصله از این روش در نقشه 5 و جدول 7 نشان داده شده است (به تصویر صفحه مراجعه شود) شکل 5-نقشه مطلوبیت احداث پارکینگ عمومی به روش فازی جدول 7-نتایج حاصله از روش فازی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ماخذ مطالعات میدانی بحث و نتیجهگیری هدف از مطالعهء مکانیابی،تعیین مناطق بهینه برای احداث پارکینگ است که معیارها با بیشترین تأثیر در آن لحاظ شده است و مساحت مناطق تعیین شده نیز بیش از حد اقل مورد نیاز نبوده است،بنابراین،در این تحقیق روشی مورد استفاده قرار گرفت که در آن این شرایط فراهم باشد.
جدول 8-مقایسه روشهای ترکیب معیارها در ناحیهء 3 ترافیکی (به تصویر صفحه مراجعه شود) 5-پیشنهادها برای انجام این تحقیق،روشهای مختلفی مطرح گردید،ولی به دلیل آماده نبودن اطلاعات و لایهها در زمان اجرای تحقیق،این موارد در قالب پیشنهادات ارایه میشود: *با توجه به لایه کیفیت بنا،لایه بناهای با کیفیت بالا(نوساز)تهیه شود و به لایه مناطق نامناسب برای پارکینگ اضافه گردد."